וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלט בגביית פרוטקשן מקבלנים בדרום ונידון רק לשלוש שנות מאסר - מה הסיבה?

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 17:21

תושב רהט נידון לשלוש שנות מאסר, ובן דודו, ששימש מנהל בחברה שלו, נידון ל-20 חודשים בכלא, בגין גביית דמי חסות. לפי הפרקליטות, השניים שלטו בענף הפרוטקשן בבאר שבע ובנתיבות - אז מדוע נידונו לתקופות מאסר קצרות יחסית?

שני תושבי הנגב נידונו לעונשי מאסר מקלים לאחר שהודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון בגביית דמי חסות ("פרוטקשן") מקבלנים בדרום הארץ. תושב רהט ג'ומעה קאדי נידון לשלוש שנות מאסר, ובן דודו, כאנם א-צאנע, תושב טראבין א-צאנע המשמש מנהל בחברה שלו, נידון ל-20 חודשי מאסר בפועל.

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://bit.ly/4f1a7iQ

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva


כתב האישום שהוגש לפני שנה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה נחשב לתקדימי. הוא מתאר כיצד בשנים 2015 עד 2023, חברת "כוח הדרום" שבבעלות קאדי, שהורשעה אף היא, והנאשמים קאדי וא-צאנע, בני 50, שלטו באזור דרום הארץ ובפרט בערים באר שבע, נתיבות ושדרות, והציעו לקבלנים שונים שירותי שמירה. לפי הפרקליטות, לקבלנים היה קושי של ממש לסרב להצעה, "גם ללא איום מפורש וקונקרטי מצידם של הנאשמים, והכל על מנת להינצל מנזקים וגניבות שעלולים להתרחש באתרי הבנייה השונים".

באישום הראשון הודו הנאשמים והחברה והורשעו בארבעה מקרים של סחיטת דמי חסות, שבגינם הורשעו בעבירות של סחיטה באיומים והלבנת הון, כל אחד לפי חלקו. באישום השני הם הורשעו בעבירות של קבלת דבר במרמה ועבירות על חוקים נוספים, כל אחד לפי חלקו, לאחר שפעילות השמירה שלהם נעשתה ללא רישיונות מתאימים, ולאחר שהציגו לקבלנים מצגי שווא כאילו מעניקים להם שירותי שמירה ברישיון.

קאדי הודה והורשע בעבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות. הפרקליטות הסכימה להקל משמעותית בעונשם של הנאשמים ובמיוחד בזה של קאדי, היות שאחיו נחטף לעזה ב-7 באוקטובר. בשל כך אף הורה השופט בני שגיא כי קאדי יתחיל בריצוי עונשו רק בעוד שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully