וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-1 באוגוסט חובה לרשום קורקינטים חשמליים - מה חושבים על הכלי בדרום?

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 12:42

לקראת כניסתה לתוקף ב-1 באוגוסט של חובת רישום אופניים וקורקינטים חשמליים, בעמותת אור ירוק מפרסמים נתונים על עמדות הציבור לגבי כלי הרכב החשמליים. מה חושבים בדרום על כלי הרכב המסוכנים?

קורקינט חשמלי של חברת Dott. יחצ,
קורקינט חשמלי של חברת Dott/יחצ

ב-1 באוגוסט ייכנס לתוקף תיקון לחוק המחייב את רישומם של אופניים וקורקינטים חשמליים. לקראת כניסתן לתוקף של התקנות החדשות, מפרסמת עמותת אור ירוק נתונים על עמדות הציבור לגבי כלי הרכב החשמליים.

לפי התיקון, בעלי אופניים וקורקינטים חשמליים המורשים לרכוב - כלומר מעל גיל 16, ושעברו מבחן כשירות לרכיבה או תאוריה לנהיגה - יחוייבו ברישום במאגר רשות הרישוי ובהתקנת לוחית זיהוי על הכלים. מספר הרישוי יהיה אישי לרוכב, וניתן יהיה להעבירו מכלי לכלי, אך לא מאדם לאדם. בשלב הראשון, הקנס למי שלא הצטייד בלוחית רישוי יהיה 100 שקלים, עקב הצורך לתת לציבור זמן להכיר את החובות החדשות המוטלות עליו. לאחר השנה הראשונה, הקנס יעמוד על 750 שקלים.

מהסקר של אור ירוק עולה כי 91% מהציבור חוששים להיפגע בתאונת אופניים או קורקינטים חשמליים. 51% טענו כי הם בעד הוצאת הקורקינטים השיתופיים מהחוק, ו-77% אף הודו כי ראו כאלה זרוקים על המדרכה אשר הפריעו להולכי הרגל. רוב הנשאלים (81%) טענו כי הם בעד הורדת מהירות הנסיעה, שעומדת כיום על 25 קמ"ש. 52% מהנשאלים טענו כי המדינה לא צריכה לעודד רכיבה על קורקינטים חשמליים. 63% מהנשאלים טענו כי לא ירשו לילדים שלהם לרכוב על קורקינטים חשמליים בהווה ובעתיד. כמחצית מהמשיבים בכלל המדגם (47%) מציינים כי רוב רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים לא חבשו קסדה.

ומה חושבים תושבי הדרום?

לפי הסקר, 55.7% מהתושבים באזור באר שבע והדרום הודו כי הם חוששים להיפגע בתאונת אופניים או קורקינטים חשמליים במידה רבה ובמידה רבה מאוד. 52.5% טענו כי הם בעד הוצאת הקורקינטים שיתופיים מחוץ לחוק, ו-78.6% טענו כי הם בעד הורדת מהירות הרכיבה.

73.7% מתושבי הדרום טענו כי ראו קורקינטים שיתופיים זרוקים על המדרכה באופן שמפריע להולכי רגל. 46.5% טענו כי המדינה לא צריכה לעודד שימוש בקורקינטים חשמליים, ו-63.3% מתושבי באר שבע והדרום טענו כי לא ירשו לילדם לרכוב על קורקינטים חשמליים.

25.5% אמרו כי הדרך היעילה ביותר לצמצם את מספר תאונות הדרכים בהן מעורבים רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים היא הגברת האכיפה. 33.7% סומכים על החמרת הענישה, 27.6% חושבים כי הדבר הנכון הוא שיפור תשתיות וסלילת שבילי רכיבה ייעודיים, והיתר מאמינים יותר מכל בחינוך, בהגברת ההסברה ובפתרונות אחרים.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מספר הנפגעים בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים הולך וגדל בכל שנה, ובמקביל, בשנת 2023 הגיע לשיאו גם מספר ההרוגים. עשרה בני אדם נפגעים בממוצע בכל יום, חלקם יישאו נכויות קשות עד סוף חייהם - במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לקדם שינוי מחשבתי בכל הקשור לכלים החשמליים".

יעקב הוסיף כי "התיקון החדש המחייב רישום לא יהיה אפקטיבי ללא נוכחות משטרתית מרתיעה בכבישים וברחובות וללא סיוע אכיפתי מצד הפקחים העירוניים. אכיפה ממוקדת וחסרת פשרות תשדר מסר לרוכבים כי עליהם לציית לחוקי התנועה ומי שלא יעשה כך ייענש בחומרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully