וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נמצא הפתרון לפרוטקשן בדרום?

עודכן לאחרונה: 23.7.2024 / 10:33

לפי הצעת חוק שאושרה בוועדת השרים לחקיקה, גורם מקצועי במשרד הבינוי והשיכון יוכל לשלול רישיון קבלן ממי שקשור לפשיעה חמורה ומאורגנת - על סמך מידע מודיעיני מהמשטרה

האם סופה של בעיית הפרוטקשן בדרום הולך ומתקרב? ועדת השרים לחקיקה אישרה שלשום (ראשון) הצעת חוק שאמורה לעצור את גורמי הפשיעה הפועלים בענף הבנייה. לפי ההצעה, אותה יזם שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, רשם הקבלנים במשרד יוכל לשלול רישיון קבלן ממי שקשור לפשיעה חמורה ומאורגנת, על בסיס מידע מודיעיני שיועבר לרשם מהמשטרה.

הצעת החוק באה להילחם בתופעות חמורות הקיימות בענף: גביית דמי חסות (פרוטקשן), סחיטה באיומים, איום על קבלנים ודחיקתם החוצה מפרויקטים פרטניים ולעתים אף מהענף כולו. לתופעות אלה השפעות כלכליות כבדות, בין היתר בשל פגיעה בתחרות בין הקבלנים בשוק והעלאת מחירי העבודות, הגוררות בהמשך עלייה במחירי הדיור וההוצאה הציבורית, וירידה ברמה המקצועית של הקבלנים.

תיקון החקיקה יאפשר למנוע מקבלנים המעורבים בפשיעה - ובכך תומכים בפעילותם הכלכלית של ארגוני הפשיעה ומקבלים עבודות הנדסה בנאיות בזכות פעילות עבריינית ולצרכיה - להיות קבלנים רשומים בישראל.

"פעילות עבריינית זו מזיקה לציבור, כמו גם לבעלי המקצוע העובדים בתחום, ועל כן גיוס המשאבים הקיימים לטובת אכיפה מהירה ויעילה נגד תופעות אלו הנו ראשון במעלה", אמר השר גולדקנופף. מנכ"ל משרדו יהודה מורגנשטרן הוסיף: "תיקון החקיקה הנוכחי מציע מנגנון מקיף ושלם יותר לטיפול בתופעה שמטבעה מתנהלת במחשכים ולכן הטיפול בה דורש כלים ויכולות תואמים להתמודדות עמה".

בכנס של התאחדות הקבלנים בוני הארץ, שהתקיים באילת בשנה שעברה, נערך פאנל בנושא גביית דמי חסות, בדגש על גבייה מקבלנים. עם תחילת האירוע נשאלו כמאה קבלנים שנכחו באולם האם מישהו מהם אינו משלם דמי חסות, ואיש לא ענה בחיוב. "אנשים מפחדים ולא רוצים לבוא לגור בבאר שבע", אמר אלי אביסרור, מנכ"ל חברת הבנייה משה אביסרור ובניו, מהקבלנים הגדולים בדרום, "אני כל יום מקבל טלפונים מקבלנים בדרום על השתלטות על אתרים. הפרוטקשן החודשי שאנחנו מכירים זה הכסף הקטן, זה השתכלל מאוד". עו"ד מיכאל פאר, מנכ"ל כנפו אריה שגיא הנדסה אזרחית, אמר כי "זאת מכת מדינה, וכבר לא רק בבאר שבע". הוא סיפר כי "בנתיבות קיבלתי עבודה בשכונה החדשה ותוך כמה דקות הזיזו אותי מהעבודה, וזזתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully