וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע ציינה 30 שנה לפיגוע הרצחני במבנה הקהילה היהודית בבואנוס איירס

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 13:53

ביולי 1994 הגיע מחבל מתאבד ופוצץ 400 ק"ג של חומר נפץ בכניסה לבניין הקהילה היהודית בבירת ארגנטינה. בטקס לזכר הנרצחים השתתפו ראש העיר, חברי המועצה - וכן בני משפחות של קרבנות הפיגוע

האנדרטה להנצחת הנרצחים בפיגוע. עיריית באר שבע,
האנדרטה להנצחת הנרצחים בפיגוע/עיריית באר שבע

בסוף השבוע ציינו בבאר שבע 30 שנה לפיגוע הרצחני במבנה הקהילה היהודית בבואנוס איירס, בו נרצחו 86 בני אדם.

בטקס שהתקיים באנדרטת ההנצחה לנרצחים בשכונה ט' אמר ראש העיר רוביק דנילוביץ' כי מדובר בטרגדיה נוראית אשר פגעה בקהילה היהודית בארגנטינה, והביע כאב גדול על אובדן חייהם של רבים וטובים מבני עמנו. בטקס השתתפו, לצד ראש העיר, גם חברי מועצת העיר, נציגים מארגונים של יוצאי אמריקה הלטינית, ויצ"ו, נציגי משפחות ההרוגים והפצועים מהפיגוע.

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://bit.ly/4f1a7iQ

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva


הפיגוע אירע ב-18 ביולי 1994, שנתיים לאחר פיגוע אחר נגד הקהילה היהודית במדינה, כאשר מחבל ממוצא לבנוני הגיע בשליחות חיזבאללה לבניין הקהילה היהודית בארגנטינה AMIA ופוצץ מכונית תופת. בפיגוע נרצחו 86 בני אדם ונפצעו עוד מאות. בדו"ח שפרסם המודיעין הארגנטינאי נכתב כי המחבל פוצץ בחזית הבניין מטען של כ-400 ק"ג שהוטמן ברכב, מה שגרם למכתש גדול שנפער בכביש ולנזק רב לבניין ולבניינים סמוכים. לפי הדו"ח, הסיבה העיקרית לכך שהפיגוע בוצע דווקא בארגנטינה הייתה החלטה שקיבלה הממשלה בבואנוס איירס לבטל חוזים לאספקת טכנולוגיה גרעינית וחומרים גרעיניים עליהם חתמה עם איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully