וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבב מינויים במשטרה: מפקדים חדשים לתחנות נתיבות וערוער

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 9:50

היום יתקיימו טקסי כניסת המפקדים בתחנות שגב שלום ועיירות, וביום חמישי צפוי להתקיים טקס כניסתו לתפקיד של מפקד תחנת רהט החדש

מפקד תחנת ערוער הנכנס (משמאל) לצד מפקד מחוז דרום אמיר כהן. דוברות משטרת ישראל
מפקד תחנת ערוער הנכנס (משמאל) לצד מפקד מחוז דרום אמיר כהן/דוברות משטרת ישראל

חמישה מפקדי תחנות חדשים בנגב ייכנסו במהלך השבוע לתפקיד. בטקסים שנערכו אתמול נכנסו לתפקידם מפקדי תחנות נתיבות וערוער, היום יצוינו כניסתם של מפקדי תחנות שגב שלום ועיירות, וביום חמישי צפוי להתקיים טקס כניסתו לתפקיד של מפקד תחנת רהט החדש.

סנ"צ עדי בוחבוט בטקס. דוברות משטרת ישראל
סנ"צ עדי בוחבוט בטקס/דוברות משטרת ישראל

בנתיבות החליף סנ"צ עדי בוחבוט את סנ"צ יורי מזובובסקי, שפיקד על התחנה כשנתיים וייכנס לתפקיד מפקד תחנת אשקלון. בוחבוט, בן 46, נשוי לנטלי ואב לארבעה, מתגורר בעיר שדרות. הוא בעל תואר ראשון בקרימינולוגיה ואכיפת חוק ותואר שני בתולדות ישראל. בוחבוט משרת במשטרה 22 שנה והחל את דרכו בתפקיד לוחם יס"מ. בהמשך היה במספר תפקידים משמעותיים, ביניהם, ק' אג"מ שדרות וסגן מפקד תחנת קריית מלאכי. בתפקידו האחרון שימש סגן מפקד תחנת אשקלון.

בטקס ההחלפה איחל מפקד המחוז ניצב אמיר כהן הצלחה לבוחבוט ואמר כי "שיתוף הפעולה הפורה בין משטרת נתיבות לקהילה הציל את תושבי נתיבות במתקפת הפתע האכזרית בשבעה באוקטובר כששוטרים ויחידת אופק שהקים ראש העיר לחמו יחד ומנעו חדירת מחבלים ללב העיר". הוא פנה למזובובסקי ואמר לו: "עם תחילת המתקפה, איגדת תחת פיקודך צוות לחימה המורכב משוטרים, חיילים ואזרחים אמיצים. החתירה למגע ואומץ הלב בו פעלת יחד עם לוחמי הצוות הביאה לבלימת עשרות מחבלים בשער העיר נתיבות וחסמה את דרכם לבצע טבח המוני, כפי שהיה בשדרות ואופקים. עם ישראל גאה בך ותושבי העיר נתיבות מודים לך".

מפקד התחנה הנכנס בוחבוט אמר: "בתחושת אחריות, בהוקרת תודה על הזכות ועם ציפייה רבה לבאות - אני מקבל לידי היום את הפיקוד על תחנת נתיבות, ביודעי שיש לי עם מי לחלוק את המשימה ובראשם אתם שוטרי ומפקדי תחנת נתיבות. אני רוצה שנזכור כי משימתנו העיקרית הינה עמידה בחוזה שחתמנו עם האזרח במתן שירות מיטבי ללא הבדל גזע, מין ודת".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
סנ"צ ברוך הוניג בטקס. דוברות משטרת ישראל
סנ"צ ברוך הוניג בטקס/דוברות משטרת ישראל

בערערה בנגב נכנס סנ"צ ברוך הוניג לפקד על התחנה, במקומו של סנ"צ אביחי כהן שפיקד על התחנה כארבע שנים ונכנס לתפקיד סגן מפקד חטיבת סה"ר במחוז הדרומי. הוניג, בן 38, נשוי לאדוה ואב לשלושה, מתגורר במושב אשבול. הוא בעל תואר ראשון בקרימינולוגיה ותואר שני במשפטים, משרת במשטרה כ- 19 שנה והחל את דרכו בתפקיד לוחם מג"ב. בהמשך מילא כמה תפקידים משמעותיים, בהם סגן מפקד סמ"ג 5, דובר מג"ב, ראש מדור דיגיטל ודובר המפכ"ל. בתפקידו האחרון שימש ראש זרוע רותם, הזרוע הדרומית בחטיבה לביטחון הפנים.

ניצב כהן אמר במהלך הטקס כי "שותפות הגורל מחייבת אותנו להמשיך ולחזק את הקשר למען שמירה על ביטחון הציבור - דו קיום הוא נכס אסטרטגי לחברה הישראלית". הוא פנה לתלמידי בית הספר טומשין והטכנולוגי שנכחו בטקס ואמר כי הוא "נושא תפילה כי מפקד תחנה בדואי שצמח בקרבכם יפקד על האוכלוסייה הנהדרת שיש לנו בחברה הבדואית".

"מדינת ישראל נמצאת במלחמה מול אויב משותף שאינו מבחין בין דת או לאום", המשיך כהן. "אני מבקש להודות מכאן לחברה הבדואית ולנכבדי המגזר על התנהגות מופתית ואחראית. על מיזמים, על תרומה וגבורה אזרחית במלחמה הקשה הזו. לצד סיפורי גבורה של חיילים, שוטרים ואזרחים שהתרחשו בשבעה באוקטובר, היו גם חיילים ואזרחים מהמגזר הבדואי שחרפו נפשם ופעלו להצלת אזרחים שהיו בסכנת חיים".

כהן פנה להוניג ואמר לו: "אתה מפקד אמיץ ונועז - במתקפת הפתע בשבעה באוקטובר אתה ולוחמיך היו מהראשונים שיצאו להילחם. הכוחות בפיקודך נלחמו בגזרת אופקים, שדרות ויד מרדכי. ברוך, בחרתי בך לפקד על תחנת ערוער משום שאני בטוח שאתה המפקד המתאים ביותר למשימה הזו - ואני מאחל לך בהצלחה".

סנ"צ הוניג התייחס לנוכחותם של תלמידים בטקס ואמר כי "היה חשוב לי כמפקד התחנה הנכנס שבני הנוער מהיישוב ייקחו חלק בטקס החלפת מפקד התחנה שלהם, בכדי להעביר להם ולכל תושבי הגזרה מסר ברור של אמון, שותפות וכבוד הדדי בין משטרת ישראל לאזרחים אותם היא משרתת".

ביחס לפשיעה אמר הוניג כי "משטרת תחנת ערוער הייתה ותמשיך להיות בעוצמות גדולות עוד יותר, משטרה התקפית, נחושה, יוזמת וחסרת פשרות מול עבריינים. רק יחד, משטרה חזקה לצד אזרחים אכפתיים ושומרי חוק נוכל למגר את הפשיעה שפוגעת במרקם החיים היפהפה בנגב".

המפקד היוצא סנ"צ כהן סיכם את התקופה בתחנה. "עם כניסתי לתפקיד מפקד תחנת ערוער מיקדנו את התחנה למספר אתגרים: לחימה בפשיעה באלימות ובירי באמל"ח, מעורבות קהילתית, המוכנות לחירום וכשירות השוטרים. בשבעה באוקטובר, עם המתקפה הרצחנית, פעלו שוטרי התחנה בגזרות השונות והשפיעו על המאמץ המחוזי בבלימת המחבלים".

היום בשעה 11:00 יתקיים טקס הכניסה לתפקיד של מפקד תחנת שגב שלום, וב-13:00 יתקיים הטקס בתחנת עיירות. ביום חמישי ב-12:30 יתקיים הטקס בתחנת רהט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully