וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי כלניות זועמים: "אנחנו חיים באתר בנייה מעל שש שנים"

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 15:20

תושבים שכונת כלניות זועמים בעקבות סבל מתמשך. עבודות הפיתוח והשדרוג החלו, אבל לא נראה שצפויים להסתיים בקרוב "אי אפשר לנסוע כל הרחוב מקורצף ועל המדרכות השאירו חומרי בנייה. כמה שנים לוקח לסדר כביש ומדרכה?"

חבילות לבנים שהושארו ברחובות בשכונת כלניות. צילום: וואלה שבע,
חבילות לבנים שהושארו ברחובות בשכונת כלניות/צילום: וואלה שבע

שנים אחרי שהוקמה שכונת כלניות בבאר שבע עדיין רחוקה מלסיים את שלב הפיתוח. "אנחנו מראשוני הדיירים שנכנסו לשכונה, גרנו כשהכל עוד היה חול מסביב, המתנו בסבלנות שהכל יבנה וידאגו לכביש מסודר ומדרכה ראויה, אבל נראה שזה ממש לא יקרה בקרוב והמצב רק הולך ונהיה גרוע" טען תושב השכונה והוסיף: "הגיעו לכאן פועלים קרצפו את הכביש ופשוט נעלמו, חודשים על גבי חודשים. לאחרונה שוב הופיעו קירצפו ושוב נעלמו ועכשיו המצב עוד יותר גרוע, הכל חול, הריסות ושברים. כל המדרכות מלאות בחבילות של לבנים וחומרי בנייה, אי אפשר לנסוע ואי אפשר לעבור ברגל, פשוט זילזול בתושבים".

תושבת אחרת מספרת כי לאחר הביקור האחרון של הקבלן בשטח והקירצוף שביצעו הפועלים, פתאום אין תאורה ברחוב בשעות הלילה "כנראה שוב פגעו כאן בתשתיות, זאת לא פעם ראשונה ונראה שזאת גם לא תהיה האחרונה, כל עבודה שמתבצעת כאן הורסת משהו, פעם זה פגיעה בסיבים, פעם הפילו עמוד תאורה והינה עכשיו אנחנו בחושך מוחלט בשעות הערב". תושבים נוספים מספרים כי אפילו בכניסה לשכונה לא התאמצו לטפח ולסדר, קבלנים מגיעים משאירים ערימות של חול ואבנים בכל מקום, הולכים וזה נשאר ככה חודשים".

כך נראת הכיכר בכניסה לשכונת כלניות. צילום: וואלה שבע,
כך נראת הכיכר בכניסה לשכונת כלניות/צילום: וואלה שבע

תושבי השכונה עם ילדים צעירים שרק רצו לצאת עם הילדים לפארק הקרוב לביתם, גילו שגם סביב הפארק נותרו הריסות של קרצוף כבישים וכן חבילות של אבני שפה ומדרך המיועדות לבניית המדרכה והשוליים שלה. אחת האימהות מספרת: "כדי להגיע לפארק צריך לעשות סיבוב ארוך, כי כל הרחוב הפנימי הרוס לחלוטין, אי אפשר לעבור שם עם ילדים קטנים זאת ממש סכנה".

סביבת פארק המשחקים בשכונת כלניות. צילום: וואלה שבע,
סביבת פארק המשחקים בשכונת כלניות/צילום: וואלה שבע

ואכן, מסיור בשטח נראה כי רחובות שלמים קורצפו ואין כל עבודה המתבצעת במקום לתיקון וסיום העבודה. כמו כן, על מדרכות רבות נצפו חבילות אבנים שככל הנראה מיועדות לבניית המדרכה, אך כרגע רק חוסמות את דרכי הגישה להולכי רגל.

עיריית באר שבע בתגובה מפנה את האחריות למשרד הבינוי והשיכון: "מדובר בעבודות פיתוח המתבצעות על ידי חברה מטעם משרד הבינוי והשיכון. עיריית ב"ש פועלת מול הגורמים המקצועיים במשרד הבינוי והשיכון במטרה לסייע לתושבים ולקדם טיפול מהיר בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully