וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוכנים להכנה

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 12:20

הפועל באר שבע חזרה ממחנה האימונים בפולין עם סגל חלקי מאוד ופותחת עונה בלי רכש שובר שוויון, וזה כולל את אליאל פרץ. מה היו מטרות ההכנה והאם אלונה ברקת עדיין שואפת להתחרות על כל התארים?

משחק במחנה האימון. הפועל באר שבע,
משחק אימון במחנה/הפועל באר שבע

רק בעונה שעברה, בדיוק בתקופה הזאת של השנה, בהפועל באר שבע לא הפסיקו לספר לנו עד כמה זה חשוב לצאת למחנה האימונים עם סגל כמה שיותר מלא. "עשינו את הדברים הנכונים ובזמן", סיפר אשתקד המאמן אליניב ברדה בראיונות לתקשורת. "היה לי מאוד חשוב לצאת למחנה אימונים בסגל מלא, ואני בהחלט חושב שהקבוצה התחזקה", ציין לקראת המשחק הראשון של העונה שעברה. במסיבת העיתונאים הראשונה הוסיף כי "זה היה בעוכרינו בשנים האחרונות שלא הצלחנו לצאת למחנה בהרכב מלא, ולשמחתי השנה יצאנו עם סגל כמעט מלא, והם מבינים את שיטת המשחק ואת הדרישות. הדברים מתחילים להתחבר ולהיראות טוב יותר ממשחק למשחק", אמר רגע לפני משחק האירופאיות והתבוסה 6:1 למכבי תל אביב בבית, שהיוותה מעין ספוילר לקראת עונה מאכזבת.

העונה לעומת זאת, נראה שבאר שבע "הפיקה לקחים", ועשתה הכול הפוך, כשלמחנה היא יצאה עם סגל דל מאוד ובכל מה שקשור לרכש, היא לוקחת את הזמן שלה.

אבל אלונה ברקת, כמו אלונה ברקת, "ממש לא מתכוונת להקטין ציפיות", כפי שציינה בפוסט הפרידה מברדה. "שחקנים ואנשי צוות מקצועי בהפועל באר שבע באים לפה כדי להתמודד על כל התארים, להסתכל לכל קבוצה בלבן שבעיניים וללכת עד הסוף. כך היה וכך תמיד יהיה בתקופתי", קבעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רן קוז'וך ואלונה ברקת. הפועל באר שבע,
"לא מאמינה בשאיפה לבינוניות". ברקת עם קוז'וך/הפועל באר שבע

מבחינת נשיאת המועדון, את הפערים ממכבי חיפה ומכבי תל אביב ניתן לסגור "באמצעות רוח המועדון, האמונה, הקהל האדיר שלנו ובחירות מדויקות יותר של שחקנים". ברקת "לא מאמינה בשאיפה לבינוניות".

עוד מאותו הדבר

עם תחילת הקיץ נראה היה שהאמונה הזו באה לידי ביטוי בשחרור שחקנים שבמועדון הגדירו ככאלה שלא משדרגים את הקבוצה, "בינוניים" אם תרצו. כך הפועל באר שבע אמרה להראל שלום ולא להתראות, עדן גילה שהוא לא שמיר והאופציה עליו לא מומשה ולוי, מקסימום יכול להיות שחקן ספסל של קבוצה ששואפת לפליאוף עליון. באר שבע נפרדה גם מאיאד אבו עביד, כשגם אימראן אולאד עזב.

מיגל ויטור הפצוע לא נכח במחנה, אנדרה פוקו הבריז למאמן החדש ונמצא בדרך החוצה, ואנטוניו ספר שכן יצא, מעוניין על פי הפרסומים למצוא לעצמו בית חדש. גם ארתור שושנצ'ב לא נמצא בתוכניות המקצועיות של המאמן שהגיע ממכבי פתח תקווה.

סמיר פרהוד. הפועל באר שבע,
הגיע הקיץ מנוף הגליל. סמיר פרהוד/הפועל באר שבע

ומי כן הגיע? שני שחקנים מהליגה הלאומית, מגן ימני צעיר שעדיין לא פרץ ושלושה מושאלים שחזרו, ביניהם תומר יוספי שמחפש קבוצה בחו"ל, אור בלוריאן שירד ליגה וזאהי אחמד שנתן עונה מרשימה בסכנין, אך זו תהיה הפתעה גדולה אם יהיה שחקן הרכב בבאר שבע השנה.

נשאלת השאלה, אם כל הבינוניים שוחררו, איפה שוברי השוויון? איפה הרכש המדויק שברקת הבטיחה, במה תרם מחנה האימונים אם זה לא הסגל שיוביל את באר שבע העונה? או במילים אחרות: האם הפועל באר שבע מוכנה לעונה שתיפתח בשבת? גם אליאל פרץ (27) שחתם היום (רביעי) לשלוש עונות בקבוצה, לא מהווה שובר שוויון, בעיקר לאור העובדה שעדיין לא כיכב בקבוצה גדולה בארץ.

אליאל פרץ. הפועל באר שבע,
מגיע מקפריסין. אליאל פרץ/הפועל באר שבע

"למחנה אימונים יש כמה מטרות", מסביר מאמן מ.ס אשדוד לשעבר, הבאר שבעי אבי בוחבוט. "מטרה אחת היא להכיר את הסגל, לגבש את כולם. מכיוון שיש מאמן חדש, הוא גם יצטרך להכיר את כולם, להבין את היתרונות וגם את החסרונות של כל שחקן. כשאתה נמצא מעל 10 ימים ביחד ומקיים משחקי אימון, המאמן ושאר הצוות שלו יכולים לראות הרבה דברים לגבי שחקן", אומר בוחבוט. "בפן המקצועי זה לנסות כל מיני סגנונות ושיטות משחק, כשהתוצאות במחנה האימונים אף פעם לא היו מעניינות. מה שמעניין זה ניסוי הכלים של כמה שחקנים בעמדות שונות וכמובן שיש גם את עניין הכושר הגופני. החלק המשמעותי זה לגבש את כולם ביחד, זה להיות עם כולם, להריח אותם, להיות הכי קרוב אליהם. לא רק בקטע המקצועי. זה יכול רק לתרום, וזו המטרה של מחנה אימונים".

הפועל באר שבע בנתב"ג. הפועל באר שבע,
יוספי בנתב"ג/הפועל באר שבע

אז איך אפשר לגבש סגל שרובו ישתנה בקרוב? איך עובדים על תיאום עם שחקנים שרק כחצי מהם אמורים להיות בהרכב העונה והחצי השני חסר או עדיין לא הגיע?

בוחבוט לא מסכים. "מבחינת סגל השחקנים, השלד ברובו נשאר", הוא טוען. "צירפו מספר שחקנים בכמה עמדות והסגל בסך הכול, השחקנים שיצאו, הם משחקים כמה שנים ביחד ורובם היו פה בשנה שעברה, כולל חלק מהזרים. אני חושב שבסך הכול מבחינת הסגל, זה סגל טוב פלוס, שכמובן צריך מתיחת פנים בקטע של העומק בספסל".

לדבריו, "בקבוצת כדורגל תמיד יש פצועים, תמיד יש כאלה שהם כאלה שהם לא יכולים לעשות את כל המחנה או שמגיעים באמצע. אני מאמין שבתקופה הקרובה, לא רק הפועל באר שבע, אלא רוב הקבוצות בליגת העל, יעשו מתיחת פנים, יחפשו שחקנים ישראלים וזרים ותהיה פה איזושהי רכבת. הלוואי וזה יהיה יותר מוקדם, זה חלומו של כל מאמן. מצד שני, בעונה שעברה חשבנו שהפועל באר שבע יוצאת למחנה אימונים עם ברדה וכל הסגל כבר קיים וראינו את פתיחת העונה".

לטענתו של בוחבוט, "באר שבע צריכה בין ארבעה לחמישה שחקנים די משמעותיים שישדרגו את הפרויקט, אבל בסך הכול מחנה אימונים בזמנים כאלה חייב לעשות, והיום אני חושב שהמאמן והצוות שלו מכירים כל שחקן ויודעים מה הוא יכול לתרום, באיזה תפקיד וכדומה".

רן קוז'וך. הפועל באר שבע,
"הפועל ב"ש תהיה בפלייאוף העליון"/הפועל באר שבע

לשאלה האם הפועל באר שבע נחלשה, עונה בוחבוט: "אנחנו נצטרך לתת זמן לזה. אני חושב שבסך הכול יש שלד טוב עם שחקנים טובים ונכון שצריך עוד מספר שחקנים, אבל אנחנו נצטרך לתת לזה זמן לראות איך הם מתחברים, לראות איך זה עובד, ואי אפשר עכשיו לבוא ולהגיד באר שבע נחלשה. אני לא רואה שהכדורגל הישראלי שודרג, אני רואה פה שחקני כדורגל שכולם באותה רמה, והפועל באר שבע תהיה בפליאוף העליון, השאלה מה הלאה".

מחר (חמישי), הפועל באר שבע תקיים את מסיבת העיתונאים המסורתית של פתיחת העונה, לראשונה מזה כמה שנים בהשתתפות אלונה ברקת והמנכ"ל גיא פרימור, שגם יציגו את המאמן החדש רן קוז'וך. מעניין יהיה לראות מה המטרות שברקת תציב לבאר שבע של 24/25. הרי היא "לא מאמינה בשאיפה לבינוניות", ושחקנים ואנשי צוות מקצועי בהפועל באר שבע, "באים לפה כדי להתמודד על כל התארים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully