וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה להתגרש? תעזבי רק עם הבגדים שעלייך

נאוה אנקרי מלמד

עודכן לאחרונה: 16.7.2024 / 12:35

חוק יחסי ממון - צדק או עוול? לאחר 30 שנים של התעללות ואלימות האישה אזרה אומץ והחליטה להתגרש מבעלה. הבעל בתגובה, איים עליה שאם תעזוב אותו תצא רק עם הבגדים שעל גופה

עו"ד נאווה אנקרי מלמד. פרטי,
עו"ד נאווה אנקרי מלמד/פרטי

לפני כשנה פנתה למשרדנו אישה בשנות ה 50 לחייה, וסיפרה על 30 שנות נישואין של התעללות ואלימות מצד בעלה. היא הציגה הוכחות רבות לפגיעה המתמשכת בה, והבהירה עד כמה היא חוששת ממנו. בתגובה, בעלה איים עליה שאם תעזוב אותו, הוא ידאג שהיא תצא רק עם הבגדים שעל גופה.
האישה הגיעה למשרדנו לאחר שאזרה אומץ, החליטה שהיא לא יכולה להמשיך לחיות חיים עגומים של פחד וביקשה להתגרש מבעלה שהיה איש עסקים מצליח שבמהלך השנים המשותפות יחד עם האישה הקים חברה שהפכה לאימפריה כלכלית.

חוק יחסי ממון בישראל קובע, ככלל, כי עם פקיעת הנישואין זכאי כל אחד מבני הזוג למחצית שווי כלל נכסי בני הזוג שנצברו במהלך החיים המשותפים, לרבות מחצית משווי חברה שהוקמה במהלך הנישואין. החוק אינו מבחין בין בן הזוג שניהל את החברה לבין בן הזוג שטיפל בבית ובילדים, והוא רואה בשני בני הזוג שותפים מלאים לנכסים שנצברו.

בעלה של האישה, כמו רבים במצבו, חש שהחוק מקפח אותו. הוא טען שאשתו לא עבדה מעולם בחברה ולכן אינה זכאית למחצית ממנה, וכי דרישתה נובעת מחמדנות ותאוות בצע, אך "שכח" שבזמנים הקשים כשנטלו יחד הלוואות למימון החברה כדי להציל אותה מפשיטת רגל, הוא ראה בה שותפה מלאה לחובות הוא גם "שכח" את הימים הארוכים שבהם עבד, בעוד היא נותרה לטפל בילדיהם המשותפים ובבית ועבדה בעצמה בעבודה בשכר מינימום ללא אפשרויות קידום והתפתחות ועשתה אינספור ויתורים למען משפחתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

המציאות המשפטית מורכבת, חוק יחסי ממון קובע חלוקה שווה, אך הוא גם מאפשר לבני הזוג להגיע להסכמות אחרות, במסגרת הסכם גירושין או בהליך גישור. הסכמות אלו יכולות לכלול מתן תמורה כספית או אחרת לאישה, במקום חלקה בשווי החברה. החוק נועד להגן על שני בני הזוג, ולמנוע מצב שבו אחד מהם נשאר ללא קורת גג וללא אמצעי מחיה לאחר הגירושין. במקרים רבים, בן הזוג שטיפל בבית ובילדים ויתר על קריירה והתפתחות אישית, ולכן החוק מכיר בתרומתו זו ומפצה אותו על כך.

ניתן וכדאי במקרים כאלו לנהל משא ומתן באמצעות עורכי הדין של הצדדים כדי להביא את בני הזוג להסכם הוגן ומכבד שייתן מענה לצרכים ולרצונות של שניהם, כך שהאישה תקבל תמורה משמעותית עבור חלקה והבעל יצליח לשמור על מפעל חייו.
חוק יחסי ממון הקובע כיצד יפורק שיתוף בין בני זוג הוא חוק חשוב וצודק, אך הוא אינו חזות הכל. חשוב לזכור כי בכל מקרה ומקרה ישנם נסיבות ייחודיות, וכי ניתן ורצוי להגיע להסכמות שיתאימו לאותן נסיבות. גירושין הם תהליך קשה וכואב, אך ניתן לעבור אותו בכבוד ובדרך שתאפשר לשני בני הזוג להתחיל פרק חדש בחייהם.

הכותבת היא עו"ד ומגשרת נאוה אנקרי מלמד, שותפה ובעלים בחברת עו"ד קארו, אנקרי ושות' המתמחה בדיני משפחה.

  • עוד באותו נושא:
  • עורכי דין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully