וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבית המדרש של ברסלב קיבלו צו פינוי: "זה בית ראשון שלנו, התחושות קשות"

עודכן לאחרונה: 16.7.2024 / 12:47

בעירייה טענו לליקויים שנמצאו במקום אשר פוגעים בכשירותו כמקלט. לטענת המתפללים, הגורם לטענות הוא שכן עקשן ששם לו את בית המדרש למטרה. ביום ראשון צפויים חברי הקהילה להיפגש עם חברי מועצה וגורמים דתיים בעירייה

בית מדרש ברסלב בשכונת רמות. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בית מדרש ברסלב בשכונת רמות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עיריית באר שבע מנסה לסגור בית מדרש וכולל של קהילת ברסלב בשכונת רמות בעיר. בעירייה הסבירו כי הסיבה לכך היא ליקויים שנמצאו במקום במהלך ביקורת, אולם הרוחות בקרב המתפללים כבר סוערות, וביום ראשון צפויים חברי הקהילה להיפגש עם חברי מועצה והגורמים הדתיים בעירייה.

שני המבנים הוקמו לפני כמה שנים ברחוב רודולף בלוך. לטענת דיירי האזור, במקום קיימו מסיבות פרועות, שתו אלכוהול, חסמו חניות, הפעילו אלימות ואיימו על תושבים. לפי גורמים בבית המדרש, המקום התקבל בברכה בשכונה - עד שתושב חדש עבר לגור בסמוך והחל להתלונן על רעש. בשלב מסויים, לטענתם, הוא איגד את השכנים לחתום על עצומה לפנות את המקום, ולפני כמה חודשים הגיע צו פינוי מעיריית באר שבע. במקום מתפללים בקביעות 40 בני אדם.

השבוע דחה בית משפט השלום בבאר שבע את צו הפינוי בחודש, בתום דיון בו הוחלט עוד כי חברי הקהילה יפקידו 5,000 שקלים.

"אני מוחה נגד הצעד החמור שהתפרסם לפנות בית כנסת בעיר שלנו שממוקם בתוך מקלט כחוק", כתב בפייסבוק חבר המועצה יאיר שושן לקראת הפגישה עם חברי הקהילה ביום ראשון. "אתנגד לכך בכל תוקף ובכל מצב. לא אתן שבמשמרת שלי יפנו בית כנסת שפועל כחוק ואני אשתוק. אני רוצה להאמין ומקווה מאוד שבקרוב הנושא ייעלם מהכותרות".

"התחושות קשות, מאכזבות. זה מקום שבנינו אותו מאפס", סיפר נתי מויאל, דמות בכירה בבית המדרש. "קיבלנו את המקלט מהעירייה כשהיה שם גן נטוש והרוס, דברים שצריך לקלף מהקירות, מאחורה היה שם יער. עבדנו על המקום הזה שנים להגיע למה שהוא הגיע, לא לדבר על זמן וכסף וכמה השקעה".

לדברי מויאל, "זה לא בית שני שלנו, זה בית ראשון. אנחנו 40 איש בקבוע, הגרעין, ובחגים - כשעושים הילולה או שמחת תורה או דברים כאלה - אז מגיעים יותר. ל-40 האלה יש משפחות, ילדים, כולם קשורים בקהילה". הוא אמר כי נימוקי העירייה לפינוי שקריים: "מעולם לא ירד שם נציג בכיר של העירייה או מישהו שבא לבדוק את הדברים. כן באו אנשים זוטרים מכיוונים, אבל לא באו לבדוק - באו לסמן וי שהם היו. עשו 'העתק-הדבק' למכתב התלונה של השכן. זה כאילו השכן מדבר, לא העירייה ולא שום גוף אחר. זה מה שצורם וכואב".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מעיריית באר שבע נמסר כי ''בשנת 2020 קיבל נציג בית המדרש רשות שימוש במקלט ר'6, אשר נמצא ברחוב רודולף בלוך בשכונת רמות בבאר שבע, וזאת למטרת שיעורי תורה לבני נוער. מאז נתקבלו בעיריית באר שבע אין ספור תלונות מתושבי השכונה בדבר פעילות חריגה במקלט. התושבים התלוננו ללא הרף על ונדליזם והשחתת השכונה על ידי זריקת אבנים וריסוס ספריי צבע על חומות וגדרות הבתים והסביבה, מטרד שעורר פחד אצל תושבי השכונה מפני הקהל המגיע למקלט. בנוסף, העידו תושבי השכונה על אירועים עם מוזיקה בשעות לא סבירות ומסיבות שנערכו בנכס. לפיכך בוצעה ביקורת מטעם הפיקוח העירוני, במסגרתה נמצאו ליקויים רבים. בין היתר: החלפת מפתח ללא תיאום, בנייה לא חוקית, החלפת חיפויי קרמיקה, חפירת בור בשצ"פ למטרת הקמת מקווה (ללא כל אישור, היתר ובאופן לא חוקי). חשוב להדגיש שמדובר על מקלט שאמור לתת מענה במקרי חירום. כל שינוי מבני במקלט עשוי להפוך אותו ללא שמיש".

''במהלך השנים זומן נציג בית המדרש לשיחות רבות, ועל אף הבטחות על שינוי התנהלות, בפועל נמשכו העימותים מול התושבים ונמשכה הפעילות האמורה. על כן פנתה חברת 'כיוונים' בגיבוי העירייה לבית המשפט בבקשה לפנותם מהנכס ובית המשפט אכן קיבל את הבקשה והוציא את הצו", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully