וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממפעל סוכריות ועד מוזיאון קפה, במכללה בבאר שבע תכננו עיר שלמה

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 11:46

אחת מבוגרות המגמה מציגה את הפרויקט שלה. המכללה הטכנולוגית באר שבע,
אחת מבוגרות המגמה מציגה את הפרויקט שלה/המכללה הטכנולוגית באר שבע

50 אדריכלים ומעצבי פנים הציגו את פרויקטי הגמר שלהם בפני בוחנים של המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע. הצעירים, בוגרי המגמה לאדריכלות ועיצוב פנים במכללה הטכנולוגית להנדסאים באר שבע, נעמדו כדי לענות על שאלות מכשילות של הבוחנים - והתמודדו עם האתגר בהצלחה יתרה.

לפרויקט הגמר המצטיין נבחר הפרויקט של נריה פנש - מרכז לשיקום נוער במצוקה בשכונה ד' צפון בבאר שבע. את פנש, בנו של ראש ישיבת "בני עקיבא אהל שלמה" בבאר שבע, הנחה בפרויקט ראש המגמה לאדריכלות ועיצוב פנים במכללה, ד"ר מרטין סמיט. לפי פנש, ממרומי הפרויקט ניתן יהיה להשקיף לכיוון צפון, על שכונת רקפות, בה יתגוררו תושבים מרקע סוציו-אקונומי גבוה יותר. "שאיפת המתכנן היא שהמקום יהווה גשר בין העולמות, יחבר ביניהם ואף יהווה מקום חם, בטוח ואוהב לבני הנוער", נכתב.

אחת מבוגרות המגמה מציגה את הפרויקט שלה. המכללה הטכנולוגית באר שבע,
אחת מבוגרות המגמה מציגה את הפרויקט שלה/המכללה הטכנולוגית באר שבע

סמיט סיפר כי פנש גויס לשירות מילואים אינטנסיבי כבר בתחילת מלחמת "חרבות ברזל", ולמרות זאת הוא הצליח לסיים את פרויקט הגמר שלו, ואפילו כמצטיין. זאת, לפי סמיט, בשל "שילוב אופטימלי בין עיצוב יצירתי במיוחד לטכניקה מוקפדת בכל פרט ופרט של הפרויקט".

אולם הפרויקט של פנש לא היה היחיד, ומעשרות הפרויקטים שהוצגו ניתן להקים עיר שלמה. בין היתר הציגו הסטודנטים מועדון לגיל הזהב, מכללה לאסתטיקה לנשים שעברו התעללות במשפחה, מרכז גמילה בשם "חיים חדשים", מכון ריפוי זוגי, בית כנסת, מרכז לחולי קוליטיס, בית ספר לבישול, מרכז להצלת כלבי רחוב וכלבנות טיפולית, מוזיאון קפה, מרכז תרבות אתיופי, סינמטק דרום, מוזיאון וינסנט ואן גוך לאמנות, מפעל לייצור סוכריות, ואפילו ספא בשם TRANQUILITY.

"למרות המלחמה המתמשכת, רוב הסטודנטים שלנו סיימו את לימודיהם בזמן ועם ציונים לא פחות גבוהים מאשר בשנים קודמות", אמר סמיט. "מתכנן הפרויקט המצטיין, שאני הייתי המנחה שלו, עשה מעל 100 ימי מילואים וביצע את הפרויקט בלילות. אני שמח שכל מי שהגשנו עברו בשנה מאתגרת כזו, ועל אף שחלקם עשו לא מעט ימי מילואים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully