וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות על תושבת נתיבות: "היום זה עליי, מחר זה עליכם"

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 16:00

בסוף השבוע הטילה ארה"ב סנקציות על רעות בן חיים, יו"ר תנועת צו 9, שהובילה את חסימת משאיות הסיוע לחמאס. "אני אשכרה האזרח הקטן שעומדים ורומסים אותו", היא מספרת לאחר שכרטיסי האשראי שלה נחסמו ביום אחד

רעות בן חיים. צו 9,
רעות בן חיים/צו 9

בסוף השבוע הודיע משרד החוץ של ארה"ב כי הוא מטיל סנקציות על אנשים וגופים שתורמים לדבריו לאלימות ולחוסר היציבות ביהודה ושומרון. בין הישראלים עליהם הוטלו הסנקציות נמצאת גם רעות בן חיים, אם ל-8 מנתיבות, יו"ר תנועת "צו 9" וממייסדיה, שהובילה את חסימת משאיות הסיוע לחמאס בשעה שבעלה משרת במילואים ברצועת עזה.

"זה צעד שלא קיבלתי עליו אזהרה. בשום צורה לא יכולתי להתמודד איתו", מספרת בן חיים בשיחה עם וואלה שבע. "יש לי מגבלות על חשבון הבנק, אני לא יכולה לעשות פעולות בכרטיסי אשראי בינלאומיים, את הפייבוקס שלי חסמו לי, בלי שום התראה. פשוט בלי שום התראה. כשאתה עושה משהו לא חוקי, יש לך משפט ויש לך כלים להגן על עצמך כאזרח. כאן אין לי שום כלי. שום כלי. אני בסוף מרימה טלפון לחברי הכנסת ואומרת להם 'תגנו עליי'. אני אשכרה האזרח הקטן שעומדים ורומסים אותו".

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://whatsapp.com/channel/0029VajsMtELNSaDKJThrR37

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva


לפי מחלקת ההגנה, העיצומים הוטלו על "'צו 9', קבוצה ישראלית אלימה וקיצונית, אשר פעלה לחסימה, הטרדה וגרימת נזק לשיירות המובילות סיוע הומניטרי מציל חיים לאזרחים פלסטינים בעזה". לפי ההודעה, "במשך חודשים, גורמים מ'צו 9' ניסו שוב ושוב למנוע את העברת הסיוע לעזה, חסמו דרכים - לעתים באלימות - בדרכן מירדן לעזה, גם בגדה המערבית. הם אף גרמו נזק למשאיות סיוע והשליכו על הכביש סיוע הומניטרי מציל חיים. ב-13 במאי חברים בצו 9 שדדו והציתו שתי משאיות ליד חברון שבגדה המערבית, בדרכן להביא סיוע הומניטרי לגברים, נשים וילדים בעזה".

בווידאו: מפגינים חוסמים את משאיות הסיוע ההומניטרי לעזה במחסום תרקומיא/ללא

"עצרנו את החסימה כשהתחלנו לראות התנגחויות"

בן חיים מתייחסת לאותו אירוע אליו התייחסו האמריקאים, ומסבירה כי מי שכן פעל בו באלימות הם כלל לא אנשי התנועה. "13 במאי היה יום הזיכרון, קיבלנו מידע על שיירות בתרקומיא, הייתה חסימה אפקטיבית מאוד, ואז ראינו שהיא הולכת לכיוונים שלא עולים בקנה אחד עם ערכי התנועה ועצרנו את החסימה". הערכים עליה היא מדברת הם בראש ובראשונה - שמירה על אנשי כוחות הביטחון. "זה היה הדבר הכי עדין. אנחנו כאילו משני צדי המתרס אבל אנחנו כל כך לא. בכל פעילות באנו עם משהו מתוק לכוחות הביטחון, ואז פתאום ראינו שהאופי הוא כזה של התנגחויות. בערב באו כמה נערים ושרפו משאית, אני חושבת שהם היו נערים אבל הם הגיעו בחשכה. לא קשורים אלינו", היא מבקשת להבהיר. "לאורך כל הדרך הפעולות שלנו היו פעולות של מחאה. כשאתה פורק משאית אתה גם פוגע במשאית, אתה עלול לפגוע בנהג, זו לא הדרך שלנו. זה קו אדום, אלימות היא קו אדום".

"הם כותבים שם שאנחנו מונעים את הציוד מגברים, נשים וילדים, כשידוע במפורש שמי שעושה את זה זה חמאס", אומרת בן חיים. "ראינו סרטון שהם מרססים על גב של אזרחים את המילה 'גנב', מכים אותם עד מוות, אז להגיד שבסוף צו 9 זה מי שמונע מהסיוע להגיע לאזרחים זה פשוט להגיד 'לא מעניין אותנו העובדות".

כשהטילו על בן חיים את הסנקציות, כתבו במחלקת המדינה של ארה"ב כי "נמשיך להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לקדם לקיחת אחריות על ידי מי שמנסים או מבצעים מעשים מתועבים שכאלה, ואנו מצפים ודוחקים ברשויות הישראליות לפעול באופן דומה".

ואכן, בן חיים טוענת שההגבלות שהושתו עליה אינן מחויבות בחוק: "אין פה משהו בחוק שמאפשר לבנק להגביל אותי, הסיבה שבכל זאת מגבילים אותי זה שהם יודעים שהם ייפגעו בצורה אנושה מארה"ב ואז הם אומרים 'בסדר, אני עושה משהו לא חוקי, אבל שיישרף האזרח - בוא נציל את עצמנו'. זה משהו שאסור לשתוק עליו. היום זה אני, מחר זה כל אזרח אחר במדינה. בסוף זו הדמוקרטיה שלנו, בסוף זו היכולת שלנו למחות. אני לא חושבת שהיינו אלימים יותר ממחאות אחרות - אני לא חושבת שהיינו אלימים בכלל".

"לפעולות שלנו הגיעו כל חלקי העם: משפחות חטופים, משפחות שכולות, מצפון, מדרום, מימין ומשמאל, כולם הגיעו, ועשינו את זה עם אפס אלימות, בפעולות הכי לגיטימיות שיש. אבל עכשיו יש עלינו סנקציות, עליי באופן אישי, וזה דבר שהיום הוא עליי ומחר עליכם. זה פוגע בדמוקרטיה שלנו, זה פגיעה אנושה בביטחון שלנו כאן במדינה. אני קוראת למדינה שלי לפעול ולעשות הכל כדי להגן עליי משפטית וחוקית, שהדבר הזה ייעצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully