וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יוסף קבע שמחליפו של דרעי יהיה בנו - זו תשובתו של ראש העיר באר שבע

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 17:14

בהלווייתו של רב העיר יהודה דרעי ז"ל אמר הרב יצחק יוסף כי בנו, תושב אשדוד, יירש את תפקידו - זאת אף שמדובר במשרה ציבורית אליה נבחרים בהליך מסודר. כך הגיב כמה ימים אחר כך ראש העיר דנילוביץ'

בשבוע שעבר הלך לעולמו רב העיר באר שבע יהודה דרעי ז"ל, וכבר במעמד ההלווייה הודיע הרב הראשי הספרדי לשעבר כי בנו הבכור של דרעי, תושב אשדוד רבי אברהם דרעי, יירש את מקומו בתפקיד. מרן יצחק יוסף אף פנה לראש העיר רוביק דנילוביץ', שישב בקהל, והזהירו מפני סיכול המינוי. ביום שישי הגיב דנילוביץ' לדבר מותו של הרב, אך לא התייחס לשאלת יורשו.

כזכור, בהלווייה שנערכה בירושלים אמר הרב יוסף כי "בהזדמנות זו אנחנו רוצים להכתיר את בנו, רבי אברהם דרעי. אני יודע שזה היה רצונו של המנוח. הוא רצה שבנו יישב תחתיו. אנחנו ממליכים אותו עכשיו, שאף אחד לא יהין חס ושלום להפר את הדבר הזה. נמצא פה ראש העיר, הוא שומע את הדברים".

"השבוע, בצער רב ובכאב גדול, נפרדנו מרבה הראשי של העיר באר שבע ב-27 השנים האחרונות", כתב דנילוביץ' בפייסבוק. "אבל כבד נפל על העיר באר שבע, עם פטירתו של המרא דאתרא, הרב הראשי וראב"ד, הרב הגאון יהודה דרעי זצ"ל. במהלך כל שנות כהונתו בעירו של אברהם אבינו, כמעט שלושה עשורים, היווה מגדלור של אמונה, עמוד אש של תבונה. בחוכמתו הרבה חיבר הרב בין כל חלקי העיר והיה גשר לאוכלוסיות השונות, מכל הדעות, ההשקפות והתרבויות".

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://whatsapp.com/channel/0029VajsMtELNSaDKJThrR37

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva


"אני מבכה את מותו", המשיך ראש העיר, "הוא יחסר למשפחתו, לעולם התורה, לעיר באר שבע ולחברה הישראלית. כולנו מרכינים ראש עם לכתו של מנהיג רוחני חשוב, שליווה אותנו והיה חלק בלתי נפרד מעימנו. זו אבדה גדולה והכאב עצום. רבי יהודה ליווה אותי מיום כניסתי לתפקיד וביחד חלקנו אתגרים משותפים".

"כל הכבוד, מי מחליט על מינוי הרב הבא?"

עם זאת, בתגובה לפרסום של דנילוביץ', היו מי שתהו מה עמדתו בשאלת מינוי רב העיר הבא. כידוע, משרת רב עיר היא משרה ציבורית, והנושא בתפקיד נבחר אליו באמצעות אסיפה בוחרת בבחירות אישיות, ישירות וחשאיות. על פי הנוהל, רב עיר נבחר על ידי אסיפה המורכבת מנציגי ציבור מקומיים. 50% מחברי האסיפה הם חברי המועצה ברשות המקומית, והיתר הם מנכ"ל הרשות המקומית ונציגים מקומיים, שמחציתם נבחרים על ידי המועצה ומחציתם על ידי השר לשירותי דת.

"כל הכבוד יהי זכרו ברוך, מי מחליט על מינוי הרב הבא איך הוא נבחר?", שאל אחד הגולשים, ואחר כתב: "ממתי משרה ציבורית היא משהו שמועבר מאב לבנו? מזכיר משטרים אפלים מההיסטוריה". מגיב אחר כתב כי "יש למנות את הרב יורם כהן, שהוא מבניה של העיר, ופועל בה רבות, הוא הראוי במניין השנים והחכמה". בתגובה כתב לו גולש אחר כי "טרם מלאו 30 יום לפטירת הצדיק, לא נעסוק בדברים בטלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully