וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג השמאל? ח"כ יאיר גולן: "יש לשמר חופש פעולה קרקעי בעזה"

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 10:12

ח"כ יאיר גולן שוחח באירוע סיום העונה של שבתרבות בבאר שבע. הוא אמר כי פתרון שתי המדינות הוא עדיין שאיפתו, אולם נמנע מלהגדיר את מפלגתו החדשה - חיבור בין מרצ והעבודה - כמפלגת שמאל

ח"כ יאיר גולן באירוע שבתרבות בבאר שבע. עיריית באר שבע,
ח"כ יאיר גולן באירוע שבתרבות בבאר שבע/עיריית באר שבע

יו"ר מפלגת הדמוקרטים ח"כ יאיר גולן אמר כי על ישראל לשמר חופש פעולה קרקעי בשטחים וברצועת עזה. באירוע סיום העונה ה-25 של תוכנית האירוח והראיונות "שבתרבות" בבאר שבע, הסביר גולן כי מפלגתו החדשה - שמורכבת ממפלגות העבודה ומרצ - היא אינה מפלגת שמאל.

"חייבים להיפרד מהם", אמר גולן באירוע, "חייבים לחזור לעקרונות של תוכנית החלוקה, חייבים לחזור לעקרונות של כן, יש מדינה יהודית שיש בה רוב יהודי מוצק, ולכן היא יכולה להיות בית לעם היהודי ומדינה דמוקרטית, חופשית ושוויונית, ובה בעת חייבים לתת אופק לצד השני". לדבריו, "אם נספח, נהרוס את עצמנו. אם ניפרד בלי לשמור על אחריות ביטחונית, על חופש פעולה קרקעי בכל השטח, אנחנו מפקירים את ביטחון ישראל. מה שצריך לעשות זה להיפרד אזרחית, לקבוע את הגבולות של מדינת ישראל, אבל להמשיך לפעול בכל השטח למען ביטחון ישראל ביהודה, שומרון ורצועת עזה".

הוא הדגיש כי "החזון העתידי של שתי מדינות לשני עמים הוא חי, נושם וקיים, אבל אנחנו לא יודעים לממש אותו מחר בבוקר. ולכן חייבים לנקוט בצעדים פרקטיים. מה שצריך לממש בשטח זה קודם כל את ההיפרדות האזרחית, הקטנת החיכוך עם הצד השני, מתן פחות ופחות הזדמנויות לטרור - ובצד כל זה, מכיוון שאנחנו לא יכולים לסמוך על הצד השני עדיין, אנחנו חייבים לשמור את חופש הפעולה המבצעי הקרקעי בכל השטח".

"אני חושב שכל הסיפור של ימין ושמאל בישראל במידה רבה מאוד תוקע אותנו בפוליטיקה של זהויות שהיא הרסנית. הפסקנו לדבר על מהויות. מוביל אותנו אדם מושחת? בסדר. לוקחים אותנו לאומנים קיצוניים בשבי? בסדר. גורמים סקטוריאליים שובים אותנו ומשפיעים על כל אזרחי מדינת ישראל? בסדר. אנחנו צריכים לחזור ולדבר על מהויות. השמאל-ימין הזה, לדעתי, תמיד אמרתי שאני איש שמאל ציוני גאה, אבל אני אומר היום - אנחנו צריכים מסגור חדש".

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://whatsapp.com/channel/0029VajsMtELNSaDKJThrR37

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva


גולן נשאל האם הוא נמנע מלקרוא למפלגתו מפלגת שמאל כי "אחרי שבעה באוקטובר העם הלך ימינה". "אני ממש לא מקבל שהעם נע ימינה", אמר, "תראו את כל הסקרים, הם מראים בבירור - העם מבין שללא הסדרים מדיניים אין פתרון. רק כוח וכוח לא מספיק כדי לבצר את ביטחון ישראל. אנחנו חייבים את הפיכחון המדיני לצד העוצמה הצבאית".

פינוי הצפון - התבוסה החמורה ביותר מאז 48'

גולן התייחס לפינוי יישובי הצפון שאינם צמודי גדר ואמר כי מדובר ב"תבוסה למפעל הציוני". "עד הממשלה העלובה הזאת הייתה מנהיגות שהייתה מסוגלת לדבר באומץ אל עמה ולדרוש מאנשים לעשות דברים שכן, הם קשים, והפלא ופלא האזרחים נענו לזה בשקיקה. לא עזבו, לא נטשו, נשארו שם", אמר גולן.

"תושבי קריית שמונה, מה הם סבלו לאורך השנים. הם שם. עד שהממשלה הזאת באה ופינתה אותם. מה פתאום פינתה אותם, למה? לא הייתה שום סיבה בעולם לעשות את זה, זו טעות פטאלית. חוץ מהיישובים צמודי הגבול, שחששנו שתהיה פשיטה של רדואן לתוך היישובים - כמו שתולה, כמו זרעית, כמו מנרה - חוץ מזה לא הייתה סיבה לפנות את כל היישובים". גולן המשיך ואמר כי "ככה לא נוהג מי שמחזיק מעצמו איש המחנה הלאומי. בושה וכלימה. זו התבוסה החמורה ביותר שישראל ספגה מאז 48'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully