וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנת מוות: הסיבה המרכזית לתאונות הדרכים הקטלניות

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 13:23

"מסוכן ללכת ברגל בישראל": הנתונים הקשים שמפרסמת עמותת "אור ירוק" מעידים על הסכנות הממשיות לחיי הולכי הרגל ברחבי הארץ. ומה קורה בערי הדרום?

מנתונים שהתפרסמו לאחרונה ע"י עמותת 'אור ירוק' בהתבסס על נתוני הלמ"ס, נמצא כי חלה עלייה במספר הולכי הרגל שנפגעו בשנים החולפות בתאונות קטלניות, שהובילו לפגיעות קשות ואף למוות. בבאר שבע על פי הנתונים נפגעו בין השנים 2019-2023, 240 הולכי רגל ממוצע של 48 נפגעים מדי שנה. בבחינת הערים הגדולות מהחברה הערבית בדרום, הנתונים מציגים כי רהט נמצאת בתחתית הערים המסוכנות להולכי הרגל (מקום 33) בה נפגעו 65 הולכי רגל בחמש השנים האחרונות.

ומה באשר לשנה הנוכחית? שנת 2024 מוסיפה להיות קטלנית בכבישים, חלה עליה של 11% במספר הולכי הרגל ההרוגים בתאונות דרכים. 59 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024 לעומת 53 הולכי רגל שנהרגו בתאונות דרכים בתאריך המקביל בשנת 2023.

עוד עולה מהנתונים כי 60% מכלל הולכי הרגל ההרוגים השנה הם אזרחים ותיקים - 26 הרוגים - וילדים, תשעה הרוגים. שישה מהולכי הרגל נהרגו בתאונות עם משאיות וחמישה נהרגו בתאונות עם אוטובוסים. 64% מכלל הולכי הרגל נהרגו בכבישים בינעירוניים ו-31% נהרגו בערים. אזרחי החברה הערבית מהווים כ-20% מכלל האוכלוסייה בישראל, אך קרוב ל-30% מכלל הולכי הרגל ההרוגים עד כה בשנת 2024 מגיעים מהחברה הערבית - כ-50% יותר מחלקם באוכלוסייה.

ומה הסיבה המרכזית לתאונות הדרכים הקטלניות? אי מתן זכות קדימה להולך הרגל. 54 תאונות דרכים קטלניות (לפחות הרוג אחד) אירעו בשנת 2022 בשל אי מתן זכות קדימה להולך הרגל. 25 תאונות דרכים קטלניות אירעו בשל התנהגותו של הולך הרגל עצמו. חיבור של שתי הסיבות חושף כי 25% מכלל תאונות הדרכים הקטלניות בשנת 2022 היו בשל אי מתן זכות קדימה להולך הרגל או התנהגותו של הולך הרגל עצמו - אחת מכל ארבע תאונות דרכים קטלניות.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר: "מסוכן ללכת ברגל בישראל. הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה מאחר ואין להם שלדת ברזל שתגן עליהם. בכל מפגש בין הולך רגל לכלי הרכב הולך הרגל תמיד יפסיד. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים נתנו עדיפות לכלי הרכב על חשבונם של הולכי הרגל במשך שנים והתוצאות הקשות בהתאם. חייבים לשנות את סדר העדיפות מהיסוד. יש לתכנן את תשתיות התחבורה העירוניות מנקודת מבטם ובטיחותם של הולכי הרגל. ככל שנפריד את הולכי הרגל מכלי הרכב, תחושת הבטיחות והבטחון האישי יגברו ויותר יבחרו לעשות שימוש ברגל על פני כי רכב אחרים. שנת 2024 היא מהקטלניות בעשור האחרון להולכי הרגל וזה מחייב את כלל הגורמים שאחראים על החיים שלנו בכביש להתעורר ולפעול למען הצלת חיי אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully