וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגל החופים חוזר: הפועל באר שבע נגד אלופת אירופה

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 18:10

אחרי הפסקה של כ-4 שנים, תחזור לפעילות ליגת החופים של ישראל, הפעם תחת ההתאחדות לכדורגל, וגם הפועל באר שבע של אייל קארו תהיה שם. משחק הפתיחה: נגד אלופת אירופה - בני פלפלה כפר קאסם

אייל קארו והשחקנים בחוף. אלבום פרטי,
כדורגל החופים חוזר/אלבום פרטי

"ההתאחדות לכדורגל הרימה את הכפפה והחליטה לחדש העונה את הפעילות של כדורגל החופים בישראל", משתף אייל קארו, הבעלים והמנג'ר של הפועל 'אביסרור משה ובניו' באר שבע. "השנה זה יהיה אינטנסיבי יותר מבעבר - 2 בתים בני 4 קבוצות, כששתי הראשונות מכל בית יעפילו לפיינל פור. זה הולך להיות ממש קרנבל של שבוע ב'חוף הגולשים' בראשון לציון. ארגנו את זה בצורה יוצאת מן הכלל וכמובן שאנחנו נשמח לראות את כל הקהל הבאר שבעי מגיע".

הקבוצה שתסיים במקום הראשון תוכתר כאלופת המדינה בכדורגל חופים, כאשר 2 הקבוצות אשר יגיעו לגמר, יעפילו לליגת אלופות של אירופה, בעוד הקבוצות שיסיימו במקומות 4-3, ישתתפו במוקדמות ליגת האלופות. הפועל באר שבע הוגרלה לבית ב' עם בני כפר קאסם, הפועל חולון והפועל חדרה. בבית א' ישחקו בית"ר ירושלים, מ.כ תל אביב, עירוני ראש העין ומ.כ ראשון לציון.

חלוקת הבתים בכדורגל חופים. אלבום פרטי,
הגרלת הבתים/אלבום פרטי

במשחק הראשון (15.7.24) תפגוש באר שבע את כפר קאסם, שהמשיכה לייצג את ישראל באירופה גם כשהליגה לא פעלה, ואפילו זכתה בשנה שעברה באליפות היבשת. ביום השני לאליפות תפגוש את הפועל חדרה וביום השלישי את הפועל חולון. "כל הקבוצות הן קבוצות ותיקות ששיחקו בעבר בליגה, אנחנו מכירים אותן וניתן את הכבוד לאלופת אירופה... עד שריקת הפתיחה", אומר קארו.

אז מה המטרה שלכם השנה?

"שנה אחרי שנה אנחנו מגיעים לרבע הגמר ולא מצליחים לשבור את תקרת הזכוכית הזו. השנה מסמנים לנו כמטרה לנסות ללכת צעד אחד קדימה ולהגיע לפיינל פור. זה לא יהיה פשוט, כי הבית הוא בית מאוד קשה, והבית השני יותר פשוט. אנחנו רוצים להסתכל לכל קבוצות בלבן של העיניים ולהגיע הכי רחוק שאפשר".

אייל קארו. אלבום פרטי,
להסתכל לכל הקבוצות בלבן של העיניים. אייל קארו/אלבום פרטי

את מי נראה השנה בקבוצה?

"משה טנדובסקי יהיה המאמן ואני המנג'ר, כשמבחינת השחקנים, יש לנו קבוצה שמשלבת בין חבר'ה צעירים לוותיקים והתשתית נבנתה על בסיס של שחקנים מבאר שבע, בוגרי מחלקת הנוער. אביתר אילוז הוותיק, הקפטן המיתולוגי, ישחק גם השנה. יש לנו גם את שני הזרים שלנו, גוטו היפני ופיליפוב הבולגרי, שניהם ממש מהטופ של כדורגל החופים בעולם".

בין היתר ניתן למצוא בקבוצה גם את השוער גל נבון, מתן כהן, בני נתן ואוראל אוזן, "שחקנים שגדלו בתוך האגודה", מוסיף קארו. "אנחנו הבאנו גם כמה שחקנים כמו אח של רועי גורדנה, תמיר, שמשחק איתנו ועוד בוגרים של קבוצות מאזור המרכז ובהם איתי הרשקו הצעיר, שרון חננייב השוער הוותיק, תבל קארו, שזה הבן שלי שמשחק שנה ראשונה בליגת החופים אחרי שהגיע לגיל שהוא יכול להתחיל. ואם רפי כהן הוותיק בסוף יצליח להשתחרר מהעבודה שלו במ.ס אשדוד אז גם הוא יצטרף אלינו. כרגע, גל נבון ושרון חננייב לוקחים את המושכות בשער. יש גם את אושר זוהר הוותיק ששיחק אתנו כבר בשנים קודמות ויוגב בנישו שגם הוא אחד מהוותיקים בכדורגל חופים".

הפועל באר שבע חופים לפני הקורונה. אסף הופמן,
הפועל ב"ש לפני הקורונה/אסף הופמן

למי שלא מכיר, מי זה אייל קארו?

"קודם לכל, אני בוגר מחלקת הנוער של הפועל באר שבע. גדלתי בנערים ובנוער של המועדון. שיחקתי עד גיל 28 במכבי באר שבע וגם בבית"ר, עליתי איתם ליגה. היום אני בן 53 וזו תקופה אחרת. הפסקתי לשחק ב-1998. כדורגל זה משהו שתמיד היה שם. זה המוטו. בחלק האחר אני עובד סוציאלי, דוקטורנט. אני בעצם מייסד, יזם ומנהל של מסגרות טיפול בתחום בריאות הנפש, התמכרויות, תחלואה כפולה וכל מה קשור לזה. זה עולם של טיפול, במיוחד בתקופה שאנחנו נמצאים בה, כל כולנו בתוך העולם הזה של שיקום, לטפל באנשים שיוצאים מהמלחמה. מוסדות הטיפול שלנו קולטים דרך משרד הביטחון את נפגעי הטראומה. זה העולם האחר שאני חי בו".

ולמה בחרת בכדורגל חופים? סוג של פיצוי על חלום הבוגרים שהתפספס?

"כדורגל זה חיידק. אני סיימתי את מחלקת הנוער של הפועל באר שבע. החלום של כל ילד בהפועל באר שבע הוא להגיע לבוגרים וזה משהו שהוא מאוד מוגבל ביכולת להגשים אותו. בסופו של דבר, אני באר שבעי בנשמה ובדם. אמנם אני חי הרבה שנים בתל אביב, אבל כל המהות שלי היא באר שבעית. וכן, נשאר שם משהו מתוך המקום הזה, איזשהו חלום שלא הוגשם. גם הילדים שלי משחקים כדורגל ואתה רואה ומנסה ללוות אותם למקומות אחרים של יותר הצלחה, אבל גם הספורט האלטרנטיבי הזה שנותן איזושהי נגיעה נוספת של להתחכך בכדור. בהחלט, כשאתה לא מצליח להגשים עד הסוף את החלום ילדות שלך, אז הוא תמיד נשאר לא פתור".

יוצא שאתה סוג של אלונה, אבל כזה שנותן מקום למקומיים.

"לגמרי. אם הייתי יכול לבנות את כל הקבוצה רק על בסיס של שחקני באר שבע, בהחלט זה הדבר הראשון שהייתי עושה".

בטח נתקלת בבדיחה שבבאר שבע יש רק מזרקות ואין ים.

"אמרתי להם באימון הפתיחה שפעם היינו מגיעים לכל מקום והיו אומרים לנו 'מה, לא באתם על גמל? לבדיחה הקבועה הזו על החוף בבאר שבע, אני תמיד עונה: 'עדיין אין לנו חוף, אבל כדורגל יש לנו והרבה'. אמרתי לשחקנים: בואו נשאיר את הדיבורים לכל מי שמלגלג, זו האפשרות שלנו להיות בטופ של כדורגל החופים ולהראות להם מי אנחנו. אנחנו באים עם הרבה רוח, אמונה והקרבה. לא צריך לשחות בים בשביל לנצח בכדורגל חופים".

אי אפשר לסיים בלי להתייחס לתקופה המורכבת שעוברת על עם ישראל. למה עכשיו?

"דווקא בתקופה המורכבת הזו, זה ספורט שהוא קבוצתי, מיוחד, שיכול לגרום לאנשים גם להתאהב, לחייך טיפה, לרגע. האסקפיזם שיש בו, האדרנלין, משהו מדבק שאולי יוציא אותנו מהשכול ומהכאב רק לרגע, בשאיפה שאולי בשבוע הזה נקבל איזושהי בשורה על עסקת חטופים או משהו שירומם לנו ולו מעט את הרוח. בסוף כל מה שמרומם, מבורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully