וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצב גדול: המנהל האהוב, מיכאל בנסון, הלך לעולמו

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 13:44

עצב גדול בבאר שבע, הלך לעולמו המנהל האהוב והמוכר של אולפנת אמית ויד שרה, מיכאל בנסון יהי זכרו ברוך

המנהל האגדי, אחד מגדולי המחנכים בבאר שבע, הדמות שכולם הכירו ואהבו כל כך, מיכאל בנסון (83), הלך לעולמו הלילה לאחר מאבק במחלת הסרטן. בנסון, ניהל במשך עשרות שנים את 'אולפנת אמית' בבאר שבע וכן את מקיף אמית. כאשר פרש לגמלאות המשיך בנסון בפעילותו החשובה וניהל את סניף יד שרה בהתנדבות מלאה במשך שנים רבות.

הלוויתו של מיכאל בנסון ז"ל תתקיים היום, בשעה 17:30, בבית העלמין החדש בבאר שבע

ברשת אמית מספרים על בנסון, שנולד וגדל בלונדון שבאנגליה הגיע לבאר שבע כמדריך של סטודנטים במסגרת הסוכנות היהודית, למד פסיכולוגיה ופילוסופיה אך החליט לפנות לחינוך. בתחילה לימד בישיבת בני עקיבא בעיר אך עבר מהר מאוד לנהל את מקיף ב' ואת מקיף ה', מקיף אמית. לימים נקרא להקים את אולפנת אמית בעיר אותה ניהל שנים רבות.

עוד ציינו כי אחת מתלמידותיו המפורסמות היא כלת פרס ישראל, אם הבנים מרים פרץ, שסיפרה בספרה כי בנסון הוא שגילה אותה בכיתה המקצועית שבה היתה ופנה לאביה בבקשה להעביר את מרים לכיתה העיונית. לימים פרץ סיפרה כי היתה קוראת למורים בבית הספר שבו ניהלה "תהיו מיכאל בנסון. הוא הסתכל לי בעיניים ופתח לי את השער להצלחה".

ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמית: "הוא היה מנהיג שהצליח בכוח אישיותו החינוכית יוצאת הדופן להוליך אחריו קהילה שלמה. מיכאל ידע להסתכל בעיני כל תלמיד, להיות קשוב לו ולדעת מה הנתיב הנכון להביא אותו להצלחה. בעזרת טוב הלב שלו, חכמת החיים והאמון הרב שרכשו לו המורים והתלמידים הוא גידל דורות של תלמידות שנמצאות כיום בכל שדרות העשיה הציבורית המדעית והחינוכית בישראל. ליבי עם משפחתו היקרה. רשת אמית כולה חייבת למיכאל רבות על שנים רבות של עשיה חינוכית מופתית בבאר שבע".

נורית דוידי, מנהלת אולפנת אמית אוריה בעיר ובוגרת האולפנה, למדה אצל מיכאל בנסון. "קשה לי לבטא במילים עד כמה מיכאל היה משמעותי עבורנו כתלמידות ועבורי באופן אישי. בחכמתו הוא ידע לסייע לכל תלמידה, לראות את מה שמעבר ולתת מענה. אני חייבת לו רבות וכמוני אלפי תלמידות ותלמידים שהוא שינה להם את החיים".

  • עוד באותו נושא:
  • באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully