וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה של תושבי הנגב המערבי גרמה לבהלה בקרב נוסעי הרכבת

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 16:01

עלונים שהופצו בתחנות רכבת ברחבי הארץ הודיעו על סגירתן למטרות מיגון. ברכבת מיהרו להכחיש, אך תושבי שדרות ונתיבות, שעומדים מאחורי המחאה, זעמו: כשאצלנו נסגרות התחנות, לאיש לא איכפת

העלונים שחולקו בתחנות רכבת ברחבי הארץ. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
העלונים שחולקו בתחנות רכבת ברחבי הארץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהלה נרשמה אתמול בתחנות רכבת ברחבי הארץ בעקבות עלונים שחולקו שבהם נכתב כי התחנות ייסגרו למשך חודשיים בשל עבודות מיגון. ברכבת מיהרו להבהיר כי מדובר בפרסומים מטעים - ועד מהרה התברר כי מדובר ביוזמה של נוסעים מאזור שדרות ונתיבות שביקשו להביע את מחאתם על סגירת קו הרכבת משדרות לכיון צפון.

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>> https://chat.whatsapp.com/EczLpJm5IAOBB8VEtM2aq9

לפי העלונים שהופצו, תחנות היו אמורות להיסגר מהיום ועד 10 בספטמבר. עם זאת, מי שקראו את העלון במלואו ראו את ההפנייה למטה - "פרסום זה אינו מטעם רכבת ישראל, לפרטים נוספים יש לסרוק את הברקוד". מי שסרק את הברקוד, גילה לבד כי מדובר במחאה: "אפשר להירגע - הרכבת שלכם לא תיסגר. אבל הרכבת של עשרות אלפי תושבי העוטף שעברו את הטבח של 7.10 סגורה לשנתיים!", נכתב באתר ייעודי שנפתח עבור המהלך.

לפי האתר, "כבר מספר חודשים שקו הרכבת משדרות לכיוון תל אביב סגור. מדינת ישראל ביקשה מתושבי העוטף לחזור לחבל הארץ בו הם גרים והבטיחה להם שבטוח. בפועל - קו הרכבת נסגר לשנתיים כדי שיוכלו 'למגן' את הקו בעלות אסטרונומית של 800 מיליון ש"ח מכספי משלמי המסים".

ברכבת מיהרו להגיב למהלך וכתבו בעמוד הפייסבוק שלהם: "היום הופצו עלונים ופרסומים שונים ברשתות החברתיות, אודות סגירת תחנות רכבת לחודשיים לצרכי מיגון ועוד. מדובר בפרסומים מטעים, שלא נוצרו על ידינו, ורכבת ישראל פועלת להסרתם מהמרחב הציבורי".

התגובות לפוסט של הרכבת לא איחרו להגיע. "חודשיים סגירה בכל מקום בארץ מעורר כזה רעש ובהלה. שנתיים סגירה בשדרות - דממה", הגיבה תושבת האזור, "ניתוק עורק החיים לתושבי העוטף שחזרו למציאות בלתי נסבלת. אם אנשים יכולים לחיות בשדרות ובעוטף, הרכבת יכולה לפעול ולתת להם שירות ראוי!". "תדאגו לפתרונות נורמליים לנגב המערבי ואז אף אחד לא יפיץ בשם דבר", כתבה תושבת שדרות.

לפי אתר הרכבת, הנסיעה מתחנת שדרות תתאפשר "בשלב זה" לכיוון דרום בלבד - כלומר לתחנות נתיבות, אופקים ובאר שבע. כך, נוסע שרוצה להגיע משדרות לתל אביב ייאלץ לנסוע לבאר שבע ורק משם לעלות צפונה.

תחנת הרכבת בשדרות נסגרה ב-7 באוקטובר ונפתחה מחדש רק באמצע מרץ. גם תחנת הרכבת בנתיבות הושבתה עם פרוץ המלחמה, ונפתחה מחדש לאחר חודש וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully