וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לבג"ץ: יש לעשות הכל כדי לפנות את מתקן המעצר בשדה תימן

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 9:52

ראש הממשלה הודיע לבג"ץ כי הוא סבור שיש לנקוט בכל האמצעים כדי ששדה תימן יישאר מתקן שהייה זמני. הוא הנחה את המל"ל לקיים דיון נוסף בנושא בסוף השבוע

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הלילה לבג"ץ כי הוא סבור שיש לנקוט בכל האמצעים כדי ששדה תימן יישאר מתקן שהייה זמני של כלואים לצורכי חקירה ומיון לפני שיועברו למתקני כליאה. במכתב ששלחה לבג"ץ עדכנה הפרקליטות גם כי 166 עצורים נמצאים נכון להיום במתקן.

"עמדת ראש-הממשלה היא שיש לנקוט בכל האמצעים הדרושים על מנת שמתקן שדה תימן יישאר פתוח כמתקן שהייה זמנית קצרת טווח של כלואים לצורכי חקירה ומיון בלבד בטרם העברתם למתקני כליאה קבועים, כך שיוחזקו בו כלואים לזמן קצר ומוגבל", נכתב במכתב ששלחה הפרקליטות לבג"ץ. לפי הפרקליטות, את הדיון המסכם בעניין הנחה נתניהו לקיים בהשתתפות שרי הביטחון, המשפטים, האוצר והביטחון הלאומי, וכן היועצת המשפטית לממשלה, הפרקליטה הצבאית הראשית, מפכ"ל משטרת ישראל, נציב שירות בתי הסוהר, וכל ראשי זרועות הביטחון.

נתניהו מסר כי הנחה את המל"ל לקיים דיון מסכם בעניין עוד השבוע - אולם לא לפני יום חמישי, "בשל עיסוק בנושאים ביטחוניים דחופים".

בשבוע שעבר הודיעה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לנתניהו כי המשרד לביטחון לאומי בולם את המאמצים לפינוי שדה תימן ושינוי ייעודו. זאת חרף התחייבות המדינה לבג"ץ והחלטת המל"ל שהמתקן ישוב לשמש תחנה זמנית בלבד עבור עצורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully