וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפקיד החדש של נשיא אוניברסיטת בן גוריון

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 15:33

פרופ' דניאל חיימוביץ, נשיא אוניברסיטת בן גוריון בנגב, נבחר לכהן כיו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה). חיימוביץ יחליף בתפקיד את פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר אילן, שסיים קדנציה מלאה בת שנתיים בתפקיד.

חיימוביץ, המכהן בתפקידו באוניברסיטה מאז ינואר 2019, הוא חוקר בעל מוניטין בינלאומי בביולוגיה של הצמח. הוא פרסם מאמרי מחקר רבים בתחומים של גנטיקה, ביוכימיה, ביואינפורמטיקה וביטחון תזונתי, בהם ספר מדע פופולרי שתורגם ל-20 שפות. הוא נולד בפנסילבניה שבארה"ב, החל את לימודיו באוניברסיטת קולומביה בניו יורק ולאחר מכן סיים תואר ראשון במדעי החיים באוניברסיטה העברית, שם השלים ב-1993 עבודת דוקטורט בגנטיקה. את הפוסט-דוקטורט עשה חיימוביץ באוניברסיטת ייל, שם גילה קבוצת חלבונים בשם COP9‏. ב-1996 הצטרף לסגל אוניברסיטת תל אביב שם ייסד את תוכנית "מן" לאבטחת מזון. בשנים 2014-2018 כיהן כדיקן הפקולטה למדעי החיים.

יושב הראש הנכנס הודה ליו"ר היוצא ואמר: "התקופה המורכבת הנוכחית מציגה אתגרים חסרי תקדים עבור כל ההשכלה הגבוהה. אנחנו לא רק צריכים למצוא את הדרך לקדם את המחקר ואת ההוראה בזמן מלחמה, אלא גם חייבים להתמודד עם גל של אנטישמיות חסר תקדים המאיים על כל האוניברסיטאות בארץ. הציונות היא שהביאה אותי לעלות ארצה מארה"ב, ואני רואה בתפקידי כיו"ר ור"ה המשך למסע זה. לצד ראשי כל האוניברסיטאות, נפעל באמצעות כל הכלים העומדים לרשותנו כדי לשמור על עצמאותה של האקדמיה הישראלית, תדמיתה וקשריה הבינלאומיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully