וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ניצלו חייו של תושב הדרום שלקה בליבו והתמוטט ברחוב

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 16:35

תושב נתיבות, אשר אפינזר בן 55, לקה בדום לב והתמוטט ברחוב. בעל המכולת שהבחין במתרחש הזעיק את צוותי מד"א שהצילו את חייו. השבוע התקיים מפגש מרגש עם הצוותים שהצילו אותו

לקה בדום לב וחייו ניצלו בזכות צוותי מד"א. צילום: מד״א,
לקה בדום לב וחייו ניצלו בזכות צוותי מד"א/צילום: מד״א

כשאשר אפינזר, תושב נתיבות בן ה-55, יצא מביתו למכולת הסמוכה, הוא לא דמיין שכך יסתיים יום שגרתי. בעודו צועד אל עבר כניסת המכולת לקה אשר בדום לב והתמוטט ברחוב. בעל המכולת שזיהה את המתרחש ניגש אליו והבין כי אשר מחוסר הכרה. הוא מיד התקשר למוקד החירום של מד"א ואלו הנחו אותו כיצד להעניק סיוע ראשוני ולבצע פעולות החייאה.

במקביל לדרמה המתרחשת באמצע הרחוב, יצאו למקום כונני מד"א וניידת טיפול נמרץ. תוך כדי העיסויים שבעל המכולת ביצע, הגיע למקום חובש כונן של מד"א, עדיאל אזולאי, שמיד המשיך בפעולות החייאה מתקדמות, תוך מתן שלושה שוקים חשמליים ממכשיר מפעם (דפיברילטור).

תוך דקות הצטרפו לעדיאל צוות אמבולנס מד"א, חובש כונן מד"א מעוז ויברמן וניידת טיפול נמרץ בראשות פראמדיקית מד"א הדר קולטקר, שנתנה לאשר עוד שוק חשמלי אחד - שאחריו לבו שב לפעום והוא פונה לבית החולים בניידת טיפול נמרץ כשמצבו קשה. הרופאים המשיכו את הטיפול, שבעקבותיו אשר התאושש וחזר לביתו.

לפני כשבוע, לאחר התאוששות ועם הרבה התרגשות, ניפגש אשר עם צוותי מד"א שהצילו אותו בתחנת מד"א בנתיבות כדי להודות להם.

לקה בדום לב וחייו ניצלו בזכות צוותי מד"א. צילום: מד״א,
לקה בדום לב וחייו ניצלו בזכות צוותי מד"א/צילום: מד״א

אשר אפינזר סיפר: "אף אחד לא חושב שהוא יקבל דום לב כשהוא עושה הליכה רגילה למכולת ליד הבית שלו. חשבתי שזה עוד יום רגיל והערנות של האנשים סביבי הייתה השלב הראשון בהצלה שלי. אין לי מילים להודות לכם שפעלתם במהירות, ידעתם מה לעשות שלב אחרי שלב והצלתם לי את החיים. אני כל כך שמח לראות אתכם היום, מודה לכם מכל הלב".

עדיאל אזולאי, חובש כונן מגן דוד אדום, אמר לאשר: "אין יותר מספק מלראות אותך היום מחייך אליי, כי בפעם האחרונה שנפגשנו היית מחוסר הכרה ורק לאחר פעולות החייאה מאומצות לבך שב לפעום. הכל קרה כל כך מהר, מהרגע שהחובשת במוקד מד"א הדריכה את בעל המכולת איך לבצע פעולות החייאה ועד שניידת טיפול נמרץ פינתה אותך, זה רק מראה שאבחון מהיר מציל חיים. אני רואה אותך עם עיניים נוצצות ואני מתרגש לא פחות ממך. אין יותר שליחות מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully