וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירים שיצאו למסע וחזרו עם הכשרה מקצועית לחיים

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 17:12

מאות צעירים חגגו השבוע את סיום ההכשרה בטקס סיום מרגש לקורס המש"צים באופקים וביער המלאכים

טקס סיום לקורסי המש"צים בדרום. צילום: באדיבות משרד החינוך מחוז דרום,
טקס סיום לקורסי המש"צים בדרום/צילום: באדיבות משרד החינוך מחוז דרום

השבוע (ד') חתמו כ-450 מדריכי של"ח צעירים (מש"צים) בני 14-18 מכל רחבי הדרום, מסע הכשרה בן שבועיים בטקס מרגש שהתקיים באופקים וביער המלאכים הסמוך לקרית גת. במסע נחשפו המש"צים לסדנאות העשרה והעצמה, אחריות, מנהיגות ופיתוח יכולת התנהלות עצמאית בשטח.

כמו כן, השתתפו בתכנית הדרכה חווייתית הכוללת סיורים בשטח, פעילויות חקר וידיעת הארץ, לימוד ערכים של קיימות, אחריות סביבתית ואהבת הארץ והטבע. הם שמעו סיפורי מורשת והשתתפו בפעילויות מגוונות שכללו ניווטים, בניית מחנות, בישול בשטח ולימוד היסטוריה, גיאוגרפיה וסביבה.

תכנית המש"צים בדרום מנוהלת על ידי צוות של כ-50 מדריכים מנוסים ומיומנים, כשמורי השל"ח מלווים את מערך ההכשרה. הקורסים התקיימו בלטרון, ביער המלאכים ובחניון בר גיורא. התלמידים יצאו למסע נודד ששיאו בכותל המערבי ולאחר מכן בטקסים המרכזיים, שם קיבלו תעודה ותשורה.

מי שאמון על הכשרת מדריכי השל"ח הוא אגף של"ח במינהל חברה ונוער במשרד החינוך, אשר מכשיר את המדריכים הצעירים להיות מעמודי התווך של הפעילות להכרת הארץ ואהבת המולדת בקרב בני נוער. תהליך ההכשרה שלהם מתחיל עם גיוסם לקבוצת הפרחים בכיתה ח' ומסתיים עם יציאתם לשנת שירות בסוף כיתה י"ב.

רם זהבי, מנהל מחוז הדרום במשרד החינוך מסר: "המש"צים עוברים תהליך מרתק של התפתחות אישית ומקצועית. המסע הזה הוא הזדמנות נדירה לצעירים בדרום לגלות את עצמם מחדש כפרטים בעלי זיקה לקהילה, לחברה, לעם ולנופי הארץ, ללמוד לעבוד בצוות ולהוביל פעילויות מאחדות בשטח".

איציק רוס, מנהל מינהל חברה ונוער במחוז דרום אמר: "המטרה שלנו היא להעניק לצעירים כלים מעשיים ומקצועיים להדרכה בשטח, ובמקביל לחזק את הקשר שלהם עם הטבע והמורשת הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully