וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ניצחה במדד היציבות הכלכלית, עומר או להבים ? ואיפה נמצאת העיר שלכם?

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 17:19

העיר הדרומית המדורגת במקום הגבוה ביותר ברשימת הערים היציבות כלכלית היא אשדוד, שהגיעה למקום ה-11. היכן ממוקמת באר שבע?

חולון היא העיר הכי יציבה כלכלית בישראל - כך עולה מנתונים שמפרסמת חברת Coface BDi. לפי הנתונים, תל אביב ממוקמת במקום השישי, וירושלים הרחק בתחתית הרשימה - במקום ה-42. אולם היכן ברשימה נמצאות ערי הדרום?

לפי Coface BDi, העוסקת בהפצת מידע עסקי על פירמות ואישים בישראל, באר שבע נמצאת במקום ה-23 בדירוג הערים הכי יציבות בארץ מבחינה כלכלית, לאחר שבשנה שעברה הייתה במקום ה-41. אשדוד ואשקלון נמצאות מעליה, במקומות ה-11 וה-15 בהתאמה, לאחר שהיו במקומות ה-12 ו-11 בהתאמה. דימונה נמצאת קצת מתחת לבאר שבע בדירוג, והיא במקום ה-26 - עלייה של שני מקומות מהשנה שעברה.

גם הרשויות המקומיות והאזוריות דורגו על ידי Coface BDi. כפר שמריהו מובילה את הטבלה אחרי ששמרה על המקום הראשון בשנה שעברה, ובמקום השני נמצאת לא אחרת מאשר מועצת עומר - ששמרה גם היא על מקומה מהשנה שעברה. להבים ירדה מהמקום הרביעי לתשיעי בין 2022 ל-2023, ומועצה אזורית רמת נגב התמקמה במקום העשירי, לאחר שבשנה שעברה הייתה במקום ה-15. מיד אחריה מועצה אזורית בני שמעון, שעלתה עשרה מקומות מהמקום ה-21 בו דורגה בשנה שעברה.


הדירוג כלל רק רשויות שקיבלו מהלמ"ס דירוג סוציו-אקונומי מינימלי של 4 ומעלה. דירוג זה מבוסס בין היתר על ממוצע הכנסה לנפש, יחס כלי הרכב הפרטיים למספר התושבים, שיעור הזכאים לבגרות ושיעור הסטודנטים ביישוב.

  • עוד באותו נושא:
  • למ"ס
  • ערים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully