וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תורה ומלאכה: בוגרי המכללה הטכנולוגית באר שבע יוצאים לשוק מוכנים יותר

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 14:59

חמישה משתתפי "התוכנית הלאומית להכשרת הנדסאים" בעבר ובהווה מספרים על חוויותיהם במסלול הייחודי, שיפתח את שעריו בפעם החמישית בתחילת נובמבר

בולקונסקי. המכללה הטכנולוגית באר שבע,
בולקונסקי/המכללה הטכנולוגית באר שבע

סטודנטים בהווה ובעבר בוודאי יזדהו עם הקושי: אחרי שנים של למידה עיונית, הם יוצאים לשוק ללא כל ניסיון מעשי בתחומם. את הבעיה הזאת באה לפתור "התוכנית הלאומית להכשרת הנדסאים" של המכללה הטכנולוגית להנדסאים באר שבע, שתפתח בנובמבר את שעריה בפעם החמישית. וואלה שבע שוחח עם חמישה בוגרים של התוכנית, המשלבת לימודים לצד אפשרות להתנסות מעשית בשכר בחברות מובילות, לשמוע על חוויותיהם.

"מהרגע שסיימתי את הלימודים במכללה ביולי 2023, החתימו אותי על חוזה כעובד מפעל במחלקת מכשור ובקרה ב'חיפה נגב טכנולוגיות'", סיפר בוגר התוכנית דורון בוקובזה, הנדסאי בקרה ואוטומציה. "אני כרגע מועמד לתפקיד היחיד בארץ של מנהל המכשור של מתקן האמוניה החדש", הוסיף בגאווה. בוקובזה התייחס לתואר ואמר כי "היומיים עבודה בתעשייה זה אחד הדברים היותר טובים, כי בתכל'ס אנשים מסיימים את הלימודים ולא יודעים לאן הם מגיעים בעבודה".

ולדימיר בולקונסקי וקונסטנטין רמזונוב לומדים במכללה בהתמחות מכטרוניקה. הם מועסקים בתחנת הכוח "אורות יוסף" שליד נאות חובב, וככל הנראה ייקלטו לעבודה קבועה בתחנה. "למדנו אז יותר חומר עיוני", תיאר בולקונסקי את שנתו הראשונה בלימודים. "השנה, יש לנו לימודים מעשיים, עם מעבדות רבות ותמיכה גדולה מהמרצים במכללה, במיוחד ראש המגמה למכונות אביחי אביב. גם עדן אריאלי, ראש מדור פרסום, יח"צ וקשרי מעסיקים, מאוד עוזר לנו".

רמזונוב ביקש להודות על הסיוע שקיבל מרכזת הפרט של דיקנאט הסטודנטים, ספיר יונה. "בתחילת השנה באתי לספיר האלופה, והודיתי לה מאוד. היא עזרה לי בראיונות עבודה, בהכנת קורות חיים, בקבלת מלגות, בחונכות שאני עושה עכשיו. סיימתי כסטודנט מצטיין שנתיים ברציפות, גם כבוגר המכינה הטכנולוגית, וגם השנה בעזרת השם אצטיין. אני רוצה אפילו לקבל הצטיינות יתרה. אני רואה את עתידי בתחנת הכוח, אבל הכל תלוי במה יציעו לי. לא אלך לעבוד בכל סכום - כיום אני יודע מה אני שווה".

אודי עינת, שעובד בחניכה בהתמחות מכטרוניקה בחברת "אקרשטיין" שבירוחם, אמר כי הוא מרגיש שהוא ממצה את יכולותיו במסגרת התוכנית. "אני מאוד מרוצה מהמפעל ומהעבודה. קיבלתי גם מימון מלא כמעט של הלימודים מהמלגות של 'התוכנית הלאומית'", סיפר, "אחרי שלא עברתי שני ריאיונות עבודה, ספיר עשתה לי סימולציה, והביאה לי דגשים. אני חושב שזה היה אחד הדברים שפיקסו אותי לריאיון העבודה המוצלח ב'אקרשטיין'". עינת הבהיר כי בכוונתו "להשתלב אצלם במפעל כשאסיים את החוזה של התוכנית".

אוראל בן שלוש, שעובדת במפעל "קמהדע", סיימה את לימודיה במגמה לכימיה בתוכנית הלאומית. "בלימודים במכללה היה לי ממש טוב. קיבלתי המון עזרה מצד המרצים וכל הגופים במכללה. תמיד נתנו לי הרגשה טובה, וכל הזמן היו פנויים אליי ורצו שאצליח. זה התבטא יפה מאוד בציונים שלי ואני חושבת שגם באהבתי למקצוע", סיפרה. גם היא ביקשה לציין את עזרתה של אישה אחת במכללה - ראש המגמה שלה, ד"ר מיכל שיימן: "בהכנה לריאיונות עבודה היא ממש עזרה לי, שלחה קורות חיים שלי להרבה מקומות, ולפני שנקלטתי לעבודה ב'קמהדע' שאלה אותי כל הזמן אם יש עבודה באופק והתעניינה בשלומי".

עוד בוואלה!

רוצים להוזיל הוצאות משפחתיות? חבילת סלולר משתלמת במיוחד!

לכתבה המלאה
עינת. המכללה הטכנולוגית באר שבע,
עינת/המכללה הטכנולוגית באר שבע

במסגרת "התוכנית הלאומית", בוחרים הסטודנטים באחת מ-3 מגמות לימוד: כימיה, מכונות בהתמחות מכטרוניקה ובקרה ואוטומציה. כבר בתום שנת הלימודים הראשונה הם יכולים לעבור חניכה במסגרת עבודה בשכר במפעל או בחברה העוסקים בתחום אותו למדו. בסיום החניכה מגיש הסטודנט דו"ח התנסות על עבודתו, המתבצעת בהיקף של 300 שעות עבודה במהלך יומיים בשבוע, כתחליף לעבודת גמר סטודנטיאלית. בנוסף הם מקבלים ליווי צמוד של אנשי מקצוע רבים, בראשם חונך מהתעשייה ומנחה מטעם המכללה הטכנולוגית.

לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן מהטלפון הנייד או כאן מהמחשב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully