וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר: "למה לסגור את שדה תימן? הצפיפות טובה לנו"

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 10:17

השר לביטחון לאומי התייחס לקריאות לסגור את מתקן הכליאה בשדה תימן, הממוקם 5 ק"מ צפונית מערבית לבאר שבע. "אני נותן להם את המינימום", אמר השר על רקע המחלוקת עם השב"כ

רונן בר| איתמר בן גביר. דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ, ראובן קסטרו
רונן בר| איתמר בן גביר/ראובן קסטרו, דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס הבוקר למתקן המעצר של מחבלי הנוחבה בשדה תימן, הממוקם 5 ק"מ מצפון-מערב לבאר שבע, וקרא להשאירו פתוח. "שדה תימן צריך להישאר פתוח", אמר בריאיון לכאן ב'. "למה סוגרים את שדה תימן, כי צפוף להם? צפוף לנו בבתי הכלא, וטוב שכך. זו לא עילה לשחרר, ככה הם אמורים להיות. אלה מחבלים, אני נותן להם מה שמתחייב על פי חוק - את המינימום".

בתגובה לדברים אמרו בשב"כ כי "השב"כ מתריע כבר יותר משנה על מצוקת מקומות הכליאה והפגיעה בביטחון המדינה כתוצאה מכך. האחריות היא על המשרד לביטחון לאומי והעומד בראשו. גם הלילה יבוטלו מעצרים של מחבלים, אין היכן לכלוא אותם".

דבריו של בן גביר באים על רקע הודעת שב"כ מאתמול, לפיה לאחרונה התקבלה החלטה לשנות את ייעודו של המתקן כך שיוחזקו בו עצורים לתקופות קצרות בלבד. "בהתאם לכך נדרשו שב"כ וצה"ל, בהמשך לדיונים שהתקיימו בראשות המל"ל, לפעול לשחרור עשרות עצורים בכדי לפנות מקומות כליאה", לשון הודעת שב"כ. "מזה כשנה מתריע שירות הביטחון הכללי בכל פורום אפשרי, בכתב ובעל פה, על מצוקת הכליאה והחובה להגדיל את מספר מקומות הכליאה, נוכח הצורך במעצר מחבלים באיו"ש וברצועת עזה. מצוקת הכליאה מובילה לביטול יום יומי של מעצרי חשודים בפעילות טרור, ולפגיעה ישירה בביטחון המדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן

אתמול שוחרר ממעצרו מנהל בית החולים שיפא בעזה מוחמד אבו סלמיה, עם 54 עצורים נוספים. אבו סלמיה נעצר בנובמבר, בפשיטה של צה"ל על בית החולים. לפי דובר צה"ל, הוא נעצר בעקבות "עדויות רבות לכך שבית החולים תחת ניהולו הישיר שימש כמפקדה של חמאס".

עם שחרורו אמר אבו סלמיה: "האסירים, בכנות, עוברים מצב קטסטרופלי, לא היה כמותו מאז 1948 ועד היום. האסירים סובלים מתנאים קשים, רעב וצמא, השפלה פיזית, כל דבר הם עוברים כרגע . צריכה להיות שם מילה ברורה של ההתנגדות ושל הקהילה הערבית והאיסלאמית לשחרור כל האסירים מבתי הכלא".

בתגובה לשחרור אמר בן גביר אתמול כי זוהי "הפקרות ביטחונית", כדבריו. "הגיע הזמן שראש הממשלה יעצור את גלנט ואת ראש השב"כ מלנהל מדיניות עצמאית מנוגדת לעמדת הקבינט והממשלה".

טליק גווילי, אמו של החטוף תושב מיתר רן גווילי, התייחסה אתמול לשחרורו של מנהל ביה"ח שיפא בדיון בכנסת. "לקום היום בבוקר ולהגיע לכאן, בדרך להבין שמשחררים את מנהל בית החולים שיפא", אמרה. "מי זה שאחראי על השחרור של אותו מנהל בית חולים שיפא, שהבן שלי הגיע לשם רכוב על אופנוע ויש תמונה שהוא רכוב על אופנוע עם הרקע של בית חולים שיפא? אני רוצה לדעת, מי אותו בן אדם אחראי ששחרר אותו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully