וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאנטרי בבאר שבע מאיים לסגור: "איפה ילכו לשחות, בחול?"

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 14:34

במהלך הליך ערעור על גובה המשכנתא, התבשרו בעלי הקאנטרי בבאר שבע כי עליהם לשלם חוב רטרואקטיבי של יותר משני מיליון שקלים. מנכ"ל הקאנטרי: "מה רוצה ראש העיר, שבקאנטרי יהיו רק העשירים?"

קאנטרי באר שבע. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קאנטרי באר שבע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בימי הקיץ החמים, אחת הבריכות הגדולות והיחידות בבאר שבע היא הבריכה של הקאנטרי העירוני. אולם כעת מאיימים בקאנטרי לסגור את המקום, בשל דרישת עיריית באר שבע לתשלום ארנונה רטרואקטיבי בסך שני מיליון שקלים. "זה יבוא מהכסף של המנויים", אומר בכעס יוסי בננו, מנכ"ל המקום, בשיחה עם וואלה שבע.

לדברי בננו, הקאנטרי משלם היום ארנונה שנתית בגובה של יותר מ-500 אלף שקל. הוא מתאר כיצד סביב שנת 2014/15 ביקשה העירייה לייקר את הארנונה מ-250 אלף שקלים ל-600 אלף: "אמרנו 'לא מעלים פה ככה, במכה אחת'. היו דיונים עם ראש העיר, אבל זה לא עזר לנו והסכמנו לשלם בסביבות 500 ומשהו אלף שקל. שילמנו את זה, הכל טוב ויפה".

כמה שנים לאחר מכן, הוא מספר, ביקשו בעירייה להעלות את גובה הארנונה ליותר ממיליון שקלים. "מאז התקיים בנושא משא ומתן, אבל בינתיים אנחנו משלמים את מה שהוסכם עליו", הוא מספר, ומוסיף כי משם הגיעו לוועדת ערר. "יושבים שם כל מיני אנשים עריצים שלא מעניין אותם כלום, לא מתושבי באר שבע ולא מאף אחד, מעניין אותם עצמם והכסף", הוא אומר בכעס.

לדבריו, בוועדה הוחלט על תשלום ארנונה של 940 אלף שקל בשנה. "לא כל כך הסכמנו", הסביר בננו, "אבל בסופו של דבר מנכ"ל הרשת אמר 'בוא נשלם ונסכים, הלאה', למרות שזה חצי מיליון שקל (יותר). זה בא מהכסף של המינויים, אני לא מביא מהבית".

ואולם כעת, טוען בננו, בעירייה מבקשים תשלום רטרואקטיבי, החל מהבקשה הראשונה של העירייה להעלות את סכום הארנונה - בסכום של בין שניים לשלושה מיליון שקלים. "אין רווחים, יש הפסדים בקאנטרי, ומאז הקורונה והמלחמה אפילו עוד יותר", אמר המנכ"ל, "כשאני באתי לקאנטרי משפחה שילמה קרוב לעשרת אלפים שקל, היום משלמת אולי 5000 שקל. מה רוצה ראש העיר, שנחזור לימים של עריצות, שבקאנטרי יהיו רק העשירים של באר שבע?".

לדבריו, ניסה לפנות לראש העיר רוביק דנילוביץ, שלטענתו נמנע מלעזור כי הקאנטרי לא שייך לחברה העירונית "כיוונים", אלא להסתדרות. הוא פנה לעוזרו של ראש העיר, והודיע לו שאם בעירייה לא יבואו לקראתו, הוא "סוגר את הקאנטרי ושולח את כל המנויים אליו לעירייה, שהוא יתן להם פתרון. הרי היום חוץ מהקאנטרי והאוניברסיטה אין היום בריכה נורמלית, לאן ילכו האנשים? ישחו בחול?".

"זו התעללות בציבור הבאר שבעי", אומר בננו, "מה הם רוצים, שנגדיל את המחירים? זה חבורת אטומים, לא מעניין אותם התושב. אני אומר לך חד משמעית: אני מתבייש בעירייה. הייתי 15 שנה חבר מועצת העיר, נתתי בשביל התושבים את הלב. לא ככה מתנהגים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה לטענות: "הנושא הינו בהליך ערר. יש להמתין להחלטת ועדת הערר בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully