וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום לחזק את יישובי העוטף: הממשלה אישרה הקמת עיר חרדית בנגב

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 18:22

האישור להקים את העיר תִלה ליד רהט בא חרף התנגדות רבה, בין היתר של האוצר ושל מועצת בני שמעון, בה היא עתידה לקום. "החלטה שתפגע באזור כולו", אמר ראש המועצה האזורית

עיר חרדית למגזר החרדי: תילה. דוברות משרד הבינוי והשיכון,
עיר חרדית למגזר החרדי: תילה/דוברות משרד הבינוי והשיכון

הממשלה אישרה היום הקמה של עיר חרדית ליד רהט ולהבים. לפי הודעת משרד השיכון, העיר תִלה תקום בשטח של כ-4000 דונם בתחומי המועצה האזורית בני שמעון, ויגורו בה כ-80 אלף תושבים.

העיר תִלה יועדה להיות עיר דתית־חילונית מעורבת. עם זאת, הוועדה לנושאי תכנון עקרוניים (ולנת"ע) קבעה שאין הצדקה לעיר נוספת במרחב אלא אם היא מיועדת לציבור החרדי, ולכן ייעודה של העיר הוסב. בחוות דעת של משרד האוצר נכתב כי "ככלל, להקמת יישובים חדשים חסרונות רבים, הן בהיבטים תקציביים והן בהיבטים חברתיים-כלכליים, ובייחוד בהיבטים תעסוקתיים. עמדת אגף התקציבים היא כי יש להמשיך לפעול לחיזוק הערים הקיימות".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

עוד נכתב בחוות הדעת של אגף התקציבים כי במקום לבנות עיר חרדית חדשה, עדיף לשלב שכונות חרדיות בערים הקיימות. "מספר עבודות כלכליות שנעשו בשנים האחרונות מחזקות את העמדה כי יש צורך בצמצום מספר הרשויות המקומיות ולא בהגדלתם. נראה כי הפתרון הטוב ביותר הוא שילובם של שכונות חרדיות בתוך הערים הקיימות. הדבר יאפשר לרשויות להתמודד בצורה טובה יותר עם הפגיעה בהכנסותיהן מארנונה וכן יקל על היבטי התעסוקה של החברה החרדית בעיר. כמו כן, רמת השירות לתושב תעלה באופן משמעותי".

ראש המועצה האזורית בני שמעון, ניר זמיר, הגיב בזעם על ההחלטה. "במקום לחזק את היישובים הקיימים בנגב, הממשלה קיבלה החלטה שתפגע באזור כולו - הקמת יישוב חרדי חדש בשטחי בני שמעון- להבים", אמר זמיר. "קיימים כבר הליכי תכנון מתקדמים להוספת שכונות חרדיות ועשרות אלפי יחידות דיור לאוכלוסייה החרדית באזור, בין היתר בכסיף ובקריית גת. הקמת יישוב חדש היא לא רק מיותרת, אלא גם עלולה לפגוע ביישובים קיימים במרחב. ההחלטה לא מתחשבת בהיבטים סביבתיים של שטחים פתוחים, חקלאות, כלכלה ומקומות פרנסה אזוריים".

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים
  • רהט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully