וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכתובת על הקיר": התושבים חוששים על חייהם אחרי הירי על ראש העיר

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 17:37

בסוף השבוע נפצעו אשתו ושני בניו של ראש מועצת ערערה מירי לעבר ביתם. תושב היישוב מתאר את הפחד ("שעתיים וחצי בלי חשמל, הם יורים על השנאים"), ואת האפליה שעושה לטענתו המשטרה בין היישובים הבדואים ליהודיים

תיעוד נשיאת אמל"ח בערערה. דוברות משטרת ישראל
תיעוד נשיאת אמל"ח בערערה/דוברות משטרת ישראל

תושבי ערערה בנגב כבר התרגלו לירי ביישובם, אולם הירי ביום חמישי בערב לעבר ביתו של ראש המועצה טלב אבו עראר, ממנו נפגעו אשתו ושני בניו, נתפס גם בעיניהם כעליית מדרגה. "המצב קשה מאוד", אמר לוואלה שבע ת', תושב המועצה, "כל העניין של הירי, הפסקות החשמל ואי הנוכחות של המשטרה, כל המצב הזה הוא בלתי נתפס".

בתקרית הירי לעבר ביתו של ראש המועצה נפצעו באורח בינוני בנו בן ה-26 ורעייתו בת ה-64, ובנו השני נפצע קלות. ת' התייחס לאותו הערב ותיאר את שהיה: "שעתיים של ירי ללא הפסקה. שלוש דקות אחרי הירי, וכל היישוב בלי חשמל. הם יורים על השנאים כדי שהמשטרה לא תגיע, שיעשו מה שבא להם בחושך". הוא סיפר כי ילדיו תכננו לשחק בכדור מול הבית כשהירי אירע: "ישר הם בתוך הממ"ד, ואין חשמל, אין אינטרנט, אין תקשורת. שעתיים וחצי. אתה בסטרס, בלי מזגן, בחום שהיה. יש לנו תינוק שצריך חלב, לא לקחנו בחשבון שתוך שתי דקות תהיה הפסקת חשמל ולא יהיו מים חמים... אנחנו ממש מיואשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

היום פרסמה המשטרה שעצרה בתחילת השבוע שעבר ארבעה תושבי ערערה והאזור, בשנות ה-20 לחייהם בחשד לסחר והחזקת אמל"ח לא חוקי. במסגרת החקירה אותר תיעוד של פעוט לצד נשק, על פי החשד רובה M16, ותיעודים מפלילים נוספים. "כשבחור מרהט היה חשוד שביצע פיגוע דקירה בתחנה המרכזית, תוך חצי שעה היה תיעוד מהרגע שיצא מהבית עד שהגיע לבאר שבע", הלין ת' על עבודת המשטרה ביישובים הערביים, "פה אנשים מסתובבים עם M16 כל היום ואף אחד לא מגיע אליו". לדבריו, ביישובים היהודיים "המשטרה הופכת לאריה, אבל "כל התמונה משתנה כשזה קשור לערבים. בתוך היישובים, אחרי שנפסקות היריות, נכנסת ניידת, עושה סיבוב, אולי יזעיקו מסוק, זהו. אפס הרגשת ביטחון".

"הכל מתחיל ומסתיים במשטרה. אם למשטרה יש כוונה להשליט שקט ביישוב היא יכולה - למשטרה יש יחידות שיודעות ללכת לתוך ג'נין ולהוציא מבוקש ולהעיף אותו על טיל - יש לה אותם אמצעים, פשוט היא לא רוצה להשקיע אותם פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully