וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלויים באוויר: נדחתה קבלת המפתחות של חברי קיבוץ כיסופים בעומר

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 16:20

אתמול הודיעה מועצת עומר כי 83 בתי אב יקבלו היום מפתחות לבתים שהוקמו עבורם במועצה. הבוקר התבשרו חברי כיסופים, שמרביתם עדיין חיים במלון, שהצעד נדחה עד שיחתמו על התחייבות לגור בבתים

קרוב לתשעה חודשים מאז נאלצו להימלט מבתיהם ולהשאיר מאחוריהם את כל עולמם, חברי קיבוץ כיסופים התבשרו הבוקר כי לא יקבלו היום את המפתחות לבתים שהוקמו עבורם בעומר. כפי שפורסם אתמול בוואלה שבע, התושבים היו סקפטיים שהדבר יקרה, ואמרו כבר אתמול כי "כל יום מועד קבלת המפתחות משתנה".

קהילת כיסופים, אשר עדיין - יותר משמונה חודשים אחרי 7 באוקטובר - שוהה ברובה בבית מלון בים המלח, התבשרה הבוקר שחבריה לא יקבלו מפתחות עד שיועברו לידי המנהלת שני כתבי התחייבות שלפיהם הם מעוניינים לגור בעומר, ומוותרים על כל פתרון דיור זמני אחר. לוואלה שבע נודע כי כתב התחייבות אחד נשלח לקיבוץ כבר לפני כמה חודשים, והשני, שנשלח לפני כשלושה שבועות, עוד נמצא בשיח בין עורכי הדין של הצדדים. "התחלנו עם משחקי הכוחות", נכתב בהודעה ששלחו הבוקר מהנהגת הקיבוץ לחבריו.

"לא מאמין שזה בכלל יקרה"

"היה איזה עניין מול מנהלת תקומה לגבי קבלת הקראווילות", סיפר אתמול דובר הקיבוץ בני חסון בשיחה עם וואלה שבע, "הם רצו להגביל לשנה כי הם בעלי הקראווילות, וכיסופים מבקש שנתיים עם אופציה ליותר, כי אנחנו רואים לאן המצב הולך". לדברי חסון, מועצת עומר כלל לא מעורבת בעיכוב. "עומר נתנה לנו את השטח, וחוץ מזה שהם אנשים טובים - אין להם שום דבר במשחק. העניין הוא בין תקומה לכיסופים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן

לדבריו, "הקראווילות חוברו למים וחשמל, אבל אין תשתיות דרך אליהן. בנוסף יש קבוצה של קראווילות, של המשפחות ברוכות הילדים, שעדיין לא הסתיימה, ומעל עשר משפחות כבר שוכרות דירה בעומר כי הם הגיעו למסקנה שהקראווילה לא מספקת אותם מבחינת גודל וכו'. 83 בתי אב ממתינים לקבל מפתח, אבל זה עדיין בשלב הדיונים. הלוואי והיו נותנים לנו מפתח כבר אתמול".

אני שומע בין השורות שלך שאתה לא מאמין שזה ייצא לפועל

אתה שומע אותי מאה אחוז.

כזכור, מועצת עומר הודיעה אתמול כי 83 משפחות שפונו מקיבוץ כיסופים יקבלו היום מפתחות לבתיהם החדשים ביישוב. לפי המועצה, בעוד כשבועיים אמור היה להתחיל השלב הראשון של האכלוס, כאשר 35 משפחות ייכנסו לבתיהן החדשים. במועצה הסבירו כי אף שהמתחם שנבנה עבור המפונים כבר מוכן ברובו, מנהלת תקומה אישרה להיכנס לבתים רק באמצע יולי, והוסיפו כי אכלוס המתחם צפוי להסתיים במהלך חודש אוגוסט.

ממנהלת תקומה נמסר בתגובה לפרסום: "המנהלת פועלת בשיתוף פעולה עם קהילת כיסופים, במסגרתו המנהלת נערכה למעבר הקהילה למגורי ביניים בעומר, וזאת על פי בחירתה. כחלק מההסכם ומתווה מדיניות המנהלת, קיבוץ כיסופים, כיתר תושבי היישובים, נדרשו להעביר כתבי התחייבות. המנהלת ערוכה למעבר הקהילה בימים אלו, ועם קבלת החתימה על כתב ההתחייבות יתבצע מעבר התושבים לעומר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully