וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטף אדם למערה וסחט את משפחתו באיומים: 4 שנות מאסר נגזרו על תושב ב"ש

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 18:31

תושב באר שבע שהורשע בסחיטה באיומים ובכוח נידון לארבע שנות מאסר. האיש, רמי צליח, איים על משפחתו של המתלונן כי אם לא ישלמו לו, ירצח אותו. בנוסף נגזרו עליו הפעלה של 8 חודשי מאסר על תנאי, מאסר נוסף על תנאי ותשלום פיצויים בסך 7,500 שקל.

לפי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז דרום, בת זוגו של אחיו של צליח יצרה קשר עם המתלונן באמצעות האינסטגרם, ובהנחייתו התחזתה לאדם אחר ופיתתה את המתלונן להיפגש איתה בפארק ציבורי בבאר שבע. כשהמתלונן הגיע למקום, צליח ונאשם קטין חיכו לו "כשהם רעולי פנים ומחזיקים חפצים שנראו כנשקים", לשון כתב האישום. אז נכנס המתלונן למכוניתם מחשש לחייו, והם הסיעו אותו למערה סמוכה לשגב שלום, שם צליח הכה אותו. אז התקשר צליח לאמו ולאחיו של המתלונן, ואיים כי אם לא ישלמו לו 120 אלף שקל הוא "ירצח את המתלונן בשני כדורים". לאחר מכן, העבירו הנאשמים את המתלונן למבנה נטוש בשגב שלום, ולמחרת הם נעצרו במקום.

צליח הודה בכתב האישום במסגרת הסדר טיעון. במסגרת הטיעונים לעונש, טענה עו"ד ליאת לוי-סיגל מפרקליטות מחוז דרום כי "עבירת הסחיטה באיומים הפכה בשנים האחרונות למכת מדינה, קשה ורחבת היקף, ועל כן שומה על בית המשפט בבואו לגזור את עונשם של מבצעי עבירות אלו ודומיהן, לנקוט בענישה ממשית ומוחשית בדמות מאסרים ממושכים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ואכן, שופט בית המשפט המחוזי אלון גביזון קבע בגזר הדין כי "בית המשפט העליון הבהיר כי הרשעה בעבירה של סחיטה באיומים או סחיטה בכוח מחייבת ענישה מחמירה", וכי "נוכח שכיחות עבירות הסחיטה סבורני כי הגיעה העת להחמיר בענישה בעבירות אלו, תוך מתן הבכורה לשיקולי הרתעת הרבים. על העבריין הפוטנציאלי לדעת כי אל לו לנצל לרעה את יתרון כוחו על פני החלש ממנו, שכן ייתן את הדין בפני החוק החזק מכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully