וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעשות עונה רגועה"

עודכן לאחרונה: 11.6.2024 / 15:05

פלג חמדי, מנהל מחלקת הנוער של הפועל ב"ש, מסכם עונה מורכבת, משתף בקשיים שחוו כמה מהשחקנים שהיו עדים לזוועות של ה-7/10, פונו, שכלו קרובי משפחה וחברים, ועדיין ממתינים לקרובים חטופים. הוא מכנה "טרלול" את השימוש בסוכנים לילדים בני 12, אך מסתכל קדימה בתקווה

פלג חמדי במשרד. אילן שי,
מסכם עונה מורכבת ומאתגרת. פלג חמדי/אילן שי

בעוד כשבועיים ייפתחו הכנות קבוצת הנוער של הפועל באר שבע לעונת 24/25, כשהמחזור הראשון נקבע ל-17.8.24. "השלושה" תפתח את עונתה ה-14 ברצף בליגה הבכירה, מאז חזרה אליה ב-2011/12. את הקבוצה ימשיך לאמן גל ברשאן, שהגיע אליה בסוף חודש מרץ, ועד לסיום העונה צברה הקבוצה בהדרכתו 18 מ-27 נקודות, שהותירו אותה בליגת העל.

את העונה המורכבת והמאתגרת מקצועית, אבל גם מנטלית, ישבנו לסכם עם מנהל המחלקה פלג חמדי, שעסוק בימים אלה בתכנון וארגון המחלקה לקראת העונה החדשה והאתגרים שמתלווים אליה. זו עונתו החמישית של פלג (47) בתפקיד.

"זו הייתה עונה מאוד לא פשוטה, בעיקר בגלל המלחמה", משחזר חמדי, "בהתחלה בעיקר היינו בקשר עם השחקנים. כל מאמן מיפה את השחקנים שלו והאם יש לו מפונים בקבוצה לפי אזורי מגורים. חשוב לציין שהתקופה הייתה קשה ועצובה מאוד לכולנו, וניסינו לחזק ולהתחזק בעיקר אחד מהשני. ככל שהזמן חלף ויכולנו לחזור להתאמן בהדרגה לפני הנחיות, שבנו להתאמן לפי דרישות והנחיות פיקוד העורף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"נרתמנו במועדון לתקופה של כחודש וחצי לטובת אימון מפונים מיישובי אשכול ששהו בקיבוץ חצבה שבערבה, וכל אחד נתן את חלקו בהתנדבות מלאה. הרגשנו שמי מאיתנו שלא גויס למילואים, צריך לתת חלק מעצמו עבור האחר. לקחתי על עצמי לפי בקשתו של המנכ"ל גיא פרימור את נושא ההתנדבות, ועשינו ככול שיכולנו. יתרה מכך, קלטנו שחקנים מפונים בפנימיית אשל הנשיא ובקבוצות השנתונים השונות כדי לייצר לאותם ילדים מסגרת של לימודים וכדורגל ולנסות להקל על המצוקה, ולו במעט.

"שגרת המחלקה שלנו נפגעה כמו זו של רבים אחרים. היו לנו לא מעט אנשי מילואים בצוות - איתי פנסו היועץ החינוכי, עמיחי פרידמן, ניר דנון, ניצן דמרי. גם בנה ובעלה של אלונה ברקת היו בעזה, וגם בקרב רבים משחקני המחלקה היו שנפגעו, פונו, היו עדים לזוועות של השבעה באוקטובר, שכלו קרובי משפחה וחברים, ויש להם בני משפחה בקרב החטופים בעזה".

שת"פ וסקאוטינג

פלג חמדי באקדמיה. אילן שי,
עושים את המיטב, אבל תמיד יש מה לשפר/אילן שי

"מקצועית", ממשיך חמדי, "אם אני מסתכל על כל המחלקה, אנחנו בסך הכול מרוצים. נכון שקבוצת הנוער התמודדה בתחתית באמצע העונה, אבל לקראת סופה כבר היה שינוי מדהים עם גל ברשאן על הקווים. כל הזמן מסתכלים על הנוער, אבל יש פה מחלקה שלמה, 250 שחקנים תחרותיים ועוד 450 בבית הספר לכדורגל שלנו. ילדים ג' הגיעו זו השנה השנייה ברציפות לגמר גביע המדינה (בעונה שעברה גם זכו). נערים ג' הגיעו לרבע הגמר, הנוער לחצי הגמר. עם כל זה שתמיד מסתכלים על הנוער ועל מי יעלה לבוגרים, יש כאן תהליכים, ויש גם דברים טובים עם עידן בראון המנהל המקצועי שממשיך במועדון. תמיד יש מה לשפר. אנחנו לא מושלמים, אנחנו תמיד נעבוד וננסה לעשות יותר טוב, וכנראה גם נטעה בדרך. אנחנו רוצים לטעות כמה שפחות. בשנה הבאה עלינו לטובה, נתרחב בעוד שת"פים וסקאוטינג".

מתי נראה תוצאות כדי שלא נצטרך לראות שליש קבוצה עם שחקנים שלא גדלו במחלקה?

"אני חושב שצריך קודם כל להאמין במה שיש פה. אני אומר את זה לכל מי שבא לפה חדש, ורוצה להביא שחקנים, ומכיר שחקנים, ואני לא מזלזל באף אחד שהגיע אלינו, כי הם שחקנים טובים, אבל מה שיש פה הוא טוב, הוא אפילו מצוין, אם ניקח לדוגמה את איתי חזות שעלה לבוגרים, את ליאור שוגר ששיחק בנוער והוא בגיל נערים א', ועמיר סבג, אופק פרץ ושלמה איילין - כל אלה התלבשו עם הבוגרים. או ארי מרנשטיין ונועם שחר ששיחקו אצלנו כחריגי גיל, וכשהיית צריך, הם היו שם. כבר מניתי 7 שמות של שחקנים שאם תיתן, תקבל מהם. אני לא אומר שאם יש מישהו טוב ומתאפשר לצרף אותו אלינו, לא להביא אותו, אבל הוא צריך להיות יותר טוב ומכוון לבוגרים, כי אם אתה מביא מישהו רק כדי שיחזק את הנוער, אז מה עשינו בזה? בסוף צריך אותם לבוגרים, כי המטרה העיקרית של המחלקה היא להכין שחקנים לבוגרים. תמיד יהיו שחקנים שיבואו מבחוץ, אבל קודם כל צריך לסמוך על מה שיש לך, ואם צריך חיזוקים פה ושם, זו כבר החלטה של המנהל המקצועי והמאמן".

ואיך משאירים כאן את הילדים הכישרוניים, שלא פעם, אחרי הופעה מוצלחת בגביע המדינה או בליגה 'נחטפים' ע"י קבוצות אחרות?

"בכל הארץ מכירים את התופעה הזו של ילדים באים והולכים. ניקח מועדון כמו מ.ס אשדוד, לצורך העניין, נכנסו 8 שחקנים להסגר ביום אחד. אז מה זה אומר, שאשדוד מועדון לא טוב? אשדוד לא נותנת להם את כל הכלים? הפועל באר שבע לא נותנת את כל הכלים? יש לנו ג'י.פי.אס לכל המחלקה, יש רחפן לצילום אימונים והעשרה, כמעט בכל קבוצה מצלמים את האימונים ויושבים עם השחקנים ועם מאמנים ועם הקבוצה, יש אצלנו 4 מגרשים (שלושה עם דשא), חדר כושר וחדר פיזיותרפיה ומעסה בנוער ופילטיס. בסוף, בא סקאוט וסוכן לילד בן 12, שקשה לי עם זה, ומשכנע לעבור. אני חושב שעד גיל 18 לא צריך סוכנים. נראה לי הזוי ומטורלל לקחת ילד בן 12, בין אם הוא גר במגדל העמק לתל אביב, או מבאר שבע למרכז - שעתיים הלוך, שעתיים חזור. איפה לימודים? איפה התנהלות מקצועית? איפה חיי חברה אחרי הכדורגל? מדובר ילדים".

בסופו של דבר, זו החלטת ההורים, לא?

"צריך להפסיק עם הטרלול הזה. השבוע למשל, היה אצלי זוג הורים שעשה את המהלך הזה לפני שנה, והם אמרו 'אנחנו לא מתקרבים יותר לסוכנים', אנחנו רוצים לחזור, לא רוצים להיות במקום הזה'. כל שנה יש לנו 4-3 מקרים דומים. יש כאלה שלא מודים בטעות ומסתובבים בין קבוצות שונות ובסוף מפסיקים לשחק כדורגל. או מקרים של ילדים שחוזרים אלינו אחרי 30-25 דקות ששיחקו, כשאצלנו היו משחקים 100 אחוז מזמן המשחק. מבטיחים להם המון הבטחות - 'בוא תהיה בנבחרת, אקדם אותך, תקבל 70% דקות משחק', בסוף בינואר הסוכן מביא מישהו אחר בתפקיד שלו, והשחקן הצעיר צריך לדעת עכשיו מה לעשות וההורים צריכים להתמודד, בעוד הסוכן מרוויח עמלה משני הצדדים, וכולם מבסוטים, חוץ מהילד. בכל מקום זה קורה, ואני רוצה שיקרה פה כמה שפחות. אם הילד מבסוט, משחק, ליד הבית, תוך רבע שעה הוא באימון, הוא אוכל בזמן, הוא לומד כמו שצריך - למה לשנות לו את הסביבה הטבעית בגיל כל כך מוקדם? אני מנסה להסביר את זה להורים. יש כאלה שמבינים יותר, אחרים מסכימים פחות, וזו זכותם. בדיעבד, 90% מההורים הודו שהם טעו במהלך של העברת הילד לקבוצה מהמרכז. אני מנסה להביא הורים שעברו את התהליך, וישקפו את המשמעות של להוציא ילד בן 12 מהבית".

ילדי ולנסיה זוכים ב-LALIGA FC FUTURES עד גיל 12. אתר LALIGA FC FUTURES,
ילדי ולנסיה חוגגים זכייה בגביע/אתר LALIGA FC FUTURES

בסוף השבוע נערך טורניר LALIGA FC FUTURES לבני 12 באצטדיון 'לה סרמיקה' של ויאריאל, בו נפגשו בגמר ולנסיה וסביליה. מתי אנחנו נגיע לרמות האלה?

"כיף לראות ילדים עם יסודות מהממים. שם לא ממהרים לתת להם תחרות בליגות הצעירות, אין יורדות ואין עולות. אצלנו כל הזמו יש עולות ויורדות, תפסיקו, לא צריך בילדים עולות ויורדות. בגיל 15 תעשו עולות ויורדות. ושם אנחנו טועים, אבל אם אנחנו בליגה ובהתאחדות אומרים 'תהיה תחרותי', אז גם הפועל באר שבע תהיה תחרותית. זה גורם למאמן לרצות לנצח ולומר לעצמו 'אחרי זה יהיה לי זמן להשקיע בדברים האחרים', אבל אלוהים נמצא בפרטים הקטנים".

מי יהיו המאמנים בעונה הבאה?

"כפי שכבר ציינתי, את הנוער ייאמן גל ברשאן, את נערים א' - אורן פחימה, את נערים ב' - ניר דדון ואת נערים ג' - בר הרוש. איתי לוזון ימשיך כמנהל החטיבה הצעירה, מילדים א' ומטה, כשהוא אחראי על תוכניות הלימוד, הבאת שחקנים, שחרורים. כמובן שהכול בתאום מלא עם המנהל המקצועי של המחלקה, עידן בראון".

אילו חידושים צפויים במחלקה בעונה הקרובה?

"הכוונה היא להרחיב את אימוני ההעשרה, מעבר לאימונים הקבוצתיים. אימונים אלה מיועדים לשחקנים מתוך המחלקה שאנחנו רוצים 'לדחוף' אותם קדימה, רואים בהם פוטנציאל ורוצים לחזק וללטש נקודות שהמאמן והמנהל המקצועי רואים אצלם. מנתחים אותם במהלך החודש הראשון ומכניסים את זה לאימוני העשרה, עוד יחידה אחת בשבוע לפחות, לכ-30 שחקנים בסך הכול, וזה כולל מעקב רחפנים, אביזרים, טכנולוגיה. בעונה הבאה רוצים להרחיב את זה ולהוסיף עוד יחידה בשבוע. בנוסף, מסגרת ההעשרה מיועדת לשחקנים שפחות מקבלים דקות משחק, כדי להביא אותם לכך שייסגרו הפערים מחבריהם לקבוצה. צריך רק למצוא את הזמן המתאים כדי לא לפגוע בזמן הפנוי ובלימודים. רוצים להכניס את זה בעיקר בחטיבה הצעירה (זה היה שם אבל לא מספיק). מדובר כאמור באימון נוסף, בין שהוא תלוי תפקיד, לימוד של משהו חדש או שיפור טכניקה.

פלג חמדי בחדר ההלבשה. אילן שי,
להרחיב את מערך הסקאוטינג/אילן שי

"בנוסף, אנחנו רוצים להרחיב את שיתוף הפעולה עם מועדונים אחרים (קריית מלאכי) ומהמגזר (חורה, שגב שלום). לדאבוני, עם רהט קצת יותר קשה בגלל המספר של הקבוצות בעיר - הפועל, צעירי, בני אלסלאם. עידן בראון רוצה גם להרחיב את מערך הסקאוטינג. אנחנו תמיד מחפשים, תמיד שואלים, מאמנים עושים עבודה, הולכים לראות משחקים קרובים, במידה ויש מישהו מעניין או שומעים משהו. כולנו משתתפים בסקאוטינג הזה. זה עדיין לא מספיק. זה צריך להיות ייעודי ועובדים על זה".

מה המטרות לעונה הבאה?

"המטרה העיקרית היא כמו כל עונה, פיתוח שחקנים בעלי פוטנציאל להשתלב בבוגרים. במקביל, רוצים לעשות עוד דברים יפים - אם אפשר להביא עוד גביע, להיות בצמרת ולא להילחם עוד עונה בתחתית עם קבוצת הנוער - אלה דברים שצריכים להיעשות. אי אפשר להתחייב שזה יקרה, אבל אפשר להתחייב שנעשה הכול כדי שזה כן יקרה. המטרה היא לעשות עונות רגועות ולקדם שחקנים לקבוצות גיל גבוהות מגילם הכרונולוגי, כמו למשל קורן ביטון (יליד 2008) ששיחק במשך שתי עונות בשנתון מעל באופן קבוע".

אמיר גנאח שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
"עוד גנאחים וחזותים"/ברני ארדוב

לא קל לשחקנים הצעירים שלנו להשתלב בבוגרים...

"אומרים שפה קשה. נכון, רוצים תארים, והקהל שואף לאליפויות וגביעים והעיר רוצה הישגים. גם אנחנו רוצים שחקנים מצוינים, רוצים עוד גנאחים וחזותים, ומאמנים שיתנו להם הזדמנות. אנחנו במחלקה צריכים לעשות הכול כדי שהילדים יהיו מצוינים, הם צריכים לקחת את הכלים, הכישרון והיכולת שלהם ולהביא אותה לידי ביטוי. אנחנו מכינים את השחקנים, השילוב בבוגרים לא תמיד תלוי בנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully