וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זו החטיבה שתשיב את הביטחון לבאר שבע?

עודכן לאחרונה: 11.6.2024 / 13:08

ברקע המלחמה ובצל תחושת הביטחון שירדה בקרב תושבי הדרום, הוקמה חטיבת סה"ר של המחוז הדרומי במטרה שתהפוך לחטיבה מבצעית לביטחון ולשירות הציבור

הכירו את החטיבה שהוקמה למען ביטחון ושירות הציבור, סה"ר - סדר ציבורי, הגנה וריבונות. המטרות המרכזיות של היחידה לספק ביטחון ושירות לציבור בשגרה ובחירום. את היחידה הקים ניצב אמיר כהן, עם כניסתו לתפקיד, מפקד מחוז הדרום, תוך מחשבה להקמת חטיבת יס"מ מחוזית שתשלב בתוכה יכולות מיוחדות.

חטיבת סה"ר מונה כ-225 לוחמי משטרה והיא מורכבת מארבע זרועות - זרוע מרכזית שמכילה בתוכה לוחמים, פרשים, כלבנים ויחידת רקיע למענה אווירי, זרוע ניוד הכוללת כלים מוטוריים כמו אופנועי שטח וכביש ו"מבריקים", זרוע נגב וזרוע לכיש. החטיבה היא המשך למורשת רבת השנים של יחידות יס"מ נגב ויס"מ לכיש שגדלו והפכו לזרועות מבצעיות בתוך חטיבת סה"ר.

אמש, למרגלות המצדה בדרום במעמד השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן ומפקד חטיבת סה"ר, נצ"מ יוגב אטיאס התקיים טקס השקת חטיבת סה"ר בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר של מחוז הדרום, משפחותיהם של הלוחמים והלוחמות, משפחות שכולות ומכובדים נוספים. קודם לכן, בתחילת השבוע התקיים בעוטף עזה, מסע סיכה שנחפשה לראשונה במעמד מפקד המחוז הדרומי ובהשתתפות לוחמי החטיבה. בסיום המסע התקיים טקס מרגש ביד מרדכי של חשיפת הסיכה.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "יחידת סה"ר, אשר כשמה כן היא, סדר ציבורי, הגנה וריבונות, הוקמה בחודש אוגוסט 2023, זכינו להקים אותם משילוב של יס"מ נגב, לכיש, התעצמות גדולה. בשבעה באוקטובר, בוקר שמחת תורה, עת נחרד עם ישראל מהזוועות ומהטבח המחריד, לחמו לוחמי ביחידה מסרו נפש, והוכיחו יכולות של לחימה הירואיות, מנהיגות יוצאת דופן ואהבת ישראל גדולה. לצערנו, היחידה איבדה במהלך הקרבות ההירואיים את הלוחמים, עזי הנפש, אוריאל אברהם ואלכסיי בודובסקי זכרם לברכה, הי"ד. ואת רן גווילי, שאת הסיפורים עליו שמעתי ממשפחתו, כאשר ביקרתי אותם פעם אחר פעם, וראיתי בגאווה את אח שלו הלוחם, את בני המשפחה היקרים. אני רואה בגאווה את בני משפחת בזוקהשוולי ומשפחת דוידוב. הקמת היחידה הזו זה צעד משמעותי כל כך שמביא לחיזוק ביטחוננו, למשילות שלנו בנגב, ובשאר כל חלקי ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי: "בשעת מבחן, שעה בה פרצה מתקפת טרור רצחנית, הוכיחו שוטרי המחוז הדרומי את חוסנה ועוז רוחה של המשטרה ואת תפקידה המרכזי בהגנה על ביטחון מדינת ישראל הקמת חטיבת סה"ר הינה חלק מתהליך חיזוק והתעצמות המחוז הדרומי, תהליך שמטרתו התאמת המענה לאופיו הייחודי של המחוז ואתגריו המרובים. החטיבה תסייע בלחימה בבריונות בכבישים וחיזוק המשילות בצירים, אכיפת תופעות פשיעה ייחודיות, וכן תשמש כוח תגובה להתמודדות מידית באירועי אסון.
המטרה הינה הגברת הרלוונטיות של העשייה המשטרתית, העלאת הדיווחיות, וחיזוק האמון ותחושת הביטחון בקרב תושבי הדרום".

מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן: "קיבלנו את הזכות להקים חטיבה מבצעית שתהווה מכפיל כח ושובר שיוויון בהתמודדות אתגרי המחוז הדרומי. זוהי זכות היסטורית עבורנו והיא טומנת בחובה אחריות גדולה - האחריות להביא את החזון למימוש. החטיבה הוקמה מתוך ניתוח האתגרים הביטחוניים והפליליים, ומתוך צורך לחזק את יכולתו של המחוז הדרומי להתמודד באירועים רב זירתיים במרחבים העצומים של דרום הארץ. הבנה זו התחדדה לאחר מתקפת הפתע על ישראל בשבעה באוקטובר והדגישה ביתר שאת את חשיבותן של היחידות המבצעיות המשטרתיות, ככוח מאורגן ומיומן המגיב ראשון לאירועים מתפרצים ולזירות לחימה. מפקדים ולוחמים יקרים - סוד הצלחתה של החטיבה טמון באיכות אנשיה ואני סומך עליכם שתהיו דרוכים ונכונים לכל אתגר ומשימה".

מפקד חטיבת סה"ר, נצ"מ יוגב אטיאס: "החטיבה הוקמה על בסיס של יחידות ותיקות ומפוארות שלקחו חלק משמעותי בלחימה בשבת השחורה. לדאבון הלב בקרבות הקשים שילמו בחייהן לוחמי היס"מ הגיבורים אלכסי בודבסקי ואוריאל אברהם אשר לחמו בחירוף נפש בהגנה על קיבוץ רעים, ובאותה שעה סמוך לקיבוץ עלומים נלחם בחירוף נפש מול עשרות מחבלים השוטר רני גוולי אשר נחטף בידי המחבלים הנאצים לרצועת עזה. אמיר מפקד המחוז, מסביב יהום הסער, ואתה עבורנו כעוגן בלב הסערה, זכות גדולה נפלה בחלקי לשרת תחת פיקודך, תודה על התמיכה, הרוח הגבית, המאמצים והעצה הטובה שתמיד אתה יודע לתת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully