וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארנונה עולה: ''התושבים לא מסוגלים לשלם על הגרעון שאתם יצרתם''

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 19:27

בצל המלחמה המתמשכת והעול הכלכלי הכבד שסופגים תושבי הדרום, כעת יאלצו להתמודד גם עם עלייה בארנונה, לדירות ובתי עסק. ''העסקים מפורקים, האנשים במצב כלכלי קשה. התושבים לא מסוגלים יותר לשלם על הגרעון שיצרתם''

לאחר שהודיעה הממשלה על העלאת הארנונה בשיעור של 5.29%, העלייה הגבוהה ביותר זה למעלה מעשור, שצפויה לקרות בתחילת 2025. הגיעה חברת מועצת העיר באר שבע, ג'ולי קייט, בתחילת השבוע לועדת הכספים בכנסת, שם השמיעה את קולם של התושבים ובעלי העסקים ודרשה מהממשלה להתייעל ולא לנצל. לדבריה: ''יש כל כך הרבה משרדי ממשלה שאפשר להתייעל ולצמצם בהם, ולא לתת לנו להתייצב מול תושבים שגם ככה לא מסוגלים לפתוח את הכיס'' והוסיפה: ''התושבים לא מסוגלים יותר לשלם על הגרעון שאתם יצרתם''.

בעוד הממשלה עסוקה בהעלאה קיצונית הצפויה בארנונה בתחילת 2025, השבוע אישרה מועצת העיר באר שבע עלייה יזומה של 2.5%. חברת המועצה ג'ולי קייט מסרה למערכת וואלה שבע דרום: "העלייה הנוכחית מגיעה לאחר תקופה ארוכה ללא העלאות. חשוב להבין בסוף אנחנו כרשות מחויבים לתושבים, לספק שירותים בסיסיים. אנחנו חייבים לשמור על רשות איתנה, אנחנו רשות מתייעלת שפועלת באופן אחראי למען התושבים. בהמשך ישיר לאחריות שלנו ובעקבותיה, הגעתי לוועדת הכספים לשמיע את הקול של התושבים ובעלי העסקים, כעצמאית שמבינה היטב את ההשלכות של העלייה הנוספת, הגבוהה, הצפויה בתחילת 2025".

לפיכך, צפויים כאמור בעלי הדירות והעסקים לספוג עלייה קיצונית כבר בתחילת השנה הבאה, כל זאת תוך תקופה ממושכת וקשה שעוברת על המדינה בכלל ועל תושבי הדרום בפרט, זאת לצד עלייה ניכרת הן בהוצאות משקי הבית והן בהוצאות העסקים הקטנים שבקושי שורדים את ההשלכות של שמונה חודשי לחימה. העלאת הארנונה מוסיפה להתמודדות הקשה של התושבים ובעלי העסקים ופוגעת ביכולתם לעמוד בהתחייבויותיהם הרבות.

חברת המועצה ג'ולי קייט ציינה כי למרות שהייתה נציגת הרשות היחידה בוועדה, עמדה ותמשיך לעמוד ולהשמיע את קולם של התושבים ובעלי העסקים, כפי שאמרה לחברי הועדה: ''העסקים מפורקים, האנשים במצב כלכלי ונפשי מאוד קשה ובסוף אנחנו כחברי מועצה עומדים כדרג ביניים ואמורים להסביר לתושבים את העלאות. אנחנו לא צריכים לעמוד מול התושבים ולשאת באשמה על הגירעון שאתם הממשלה הכנסתם אותנו. בממשלה הקודמת היה עודף ועכשיו יש גרעון".

  • עוד באותו נושא:
  • באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully