וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאיבת זרע מהמת

נאוה אנקרי מלמד

עודכן לאחרונה: 1.6.2024 / 8:11

במתקפה הרצחנית שאירעה ב 7 באוקטובר נרצחו ונגדעו חייהם של אנשים רבים בכל הגילאים ומכל סטטוס. חלק מבני המשפחות ששכלו את יקיריהם ביקשו לשאוב זרע מגופת ילדם האהוב או בן זוגם האהוב שחייו נגדעו בטרם עת מתוך רצון לדור המשך של המנוח.

עו"ד נאווה אנקרי מלמד. פרטי,
עו"ד נאווה אנקרי מלמד/פרטי

במתקפה הרצחנית שאירעה ב 7 באוקטובר נרצחו ונגדעו חייהם של אנשים רבים בכל הגילאים ומכל סטטוס. חלק מבני המשפחות ששכלו את יקיריהם ביקשו לשאוב זרע מגופת ילדם האהוב או בן זוגם האהוב שחייו נגדעו בטרם עת מתוך רצון לדור המשך של המנוח. לאחר הטבח ב 7 באוקטובר הורים ששכלו את ילדיהם ובנות זוג שאיבדו את יקיריהן, ביקשו לשאוב זרע מגוף המנוח כדי לעשות הפריה ולזכות לגדל את ילדו. לשם כך היה עליהם לפנות לבית המשפט לקבל אישור. מדובר בהליך משפטי שאורך זמן שפעמים רבות אין, מאחר והמועד לשאיבת הזרע מהמת קצוב ומהווה גורם משמעותי. בתי המשפט התגייסו לטובת משפחות אלו ועשו מאמצים אדירים כדי לזרז ולקדם את ההליך המשפטי, אך הזמן שחלף בכל זאת עלה לרבים ממשפחות אלו באובדן נוסף כאשר עד שקיבלו את הסכמת בית המשפט לא ניתן היה לשאוב את הזרע מהמנוח.

כיום נטילת זרע מן המת לא מוסדרת עדיין בחוק ורק בנות זוג רשאיות לבקש זאת בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה משנת 2003. קיימת על שולחן הכנסת משנת 2022 הצעת חוק לנטילת זרע מן המת והשימוש בו. בעקבות ה 7 באוקטובר תיקנו את הצעת החוק והוסיפו את הורי הנפטר בנוסף לבת זוגו.
עריכת צוואה יכולה להביע את רצונו של האדם לאחר לכתו ולפתור נושאים רבים וסבוכים שבני המשפחה שנשארו אחריו יאלצו להתמודד עימם. האובדן האדיר שחווינו ואנו עדיין חווים בארצנו מביא למסקנה חד משמעית שהאחריות לעריכת צוואה בכל גיל מוטלת על כל אדם בוגר וכשיר.
הכותבת היא עו"ד ומגשרת נאוה אנקרי מלמד, שותפה ובעלים בחברת עו"ד קארו, אנקרי ושות' המתמחה בדיני משפחה.

  • עוד באותו נושא:
  • באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully